۲۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۸:۲۸
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85321685
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

رسانه آمریکایی: ناو جنگی آمریکا پهپاد مظنون یمنی را در دریای سرخ سرنگون کرد

نیویورک – ایرنا- شبکه ای بی سی نیوز روز چهارشنبه به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که یک کشتی جنگی آمریکایی در واکنش به گزارش‌ها مبنی بر حمله ارتش ملی یمن به یک کشتی تجاری، یک پهپاد را در دریای سرخ سرنگون کرد.

به گزارش ایرنا، شبکه ای بی سی نیوز اعلام کرد: این مقامات تایید کردند که دو موشک از مناطق تحت کنترل نیروهای نظامی یمن به سمت یک کشتی نفت‌کش تجاری در دریای سرخ شلیک شده است. در این گزارش آمده است که موشک ها به هدف خود اصابت نکرده‌اند.

تلاش برای حمله زمانی رخ داد که نفتکش در حال حرکت به سمت دریای سرخ و کانال سوئز بود.

مقامات به ای بی سی نیوز گفتند این پهپاد به طور مستقیم به سمت ناو یو اس اس میسون در حال حرکت بوده و این کشتی آن را سرنگون کرده است.

بنا بر گزارش ها، نیروی دریایی آمریکا هنوز در حال ارزیابی هدف دقیق این پهپاد است.

پیش از این، سخنگوی نیروهای مسلح یمن حمله به کشتی نروژی که در حال حمل مواد نفتی به سمت سرزمین های اشغالی حرکت می کرد را تایید کرد.

نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروی دریایی این کشور یک عملیات نظامی علیه کشتی نروژی «استریندا» انجام داد.

در این بیانیه آمده است که این کشتی بار نفتی داشت و به سمت رژیم صهیونیستی درحال حرکت بود و با موشک دریایی مناسب هدف قرار گرفت.

نیروهای مسلح یمن تاکید کرد: در دو روز گذشته موفق شدیم از عبور تعدادی کشتی ممانعت کنیم که به هشدارهای ما عمل کردند و کشتی نروژی نیز اگر به هشدارها گوش می داد مورد هدف قرار نمی‌گرفت اما خدمه کشتی به هشدارها توجهی نکرد و ما بی شک هر کشتی که با بیانیه‌های قبلی ما مخالفت کند هدف قرار خواهیم داد.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: تا زمانی که غذا و دارو و نیازهای دیگر به برادرانمان در غزه نرسد، ما در دریای سرخ و دریای عرب به هدف قرار دادن تمام کشتی ها از هر کشوری که به سمت بنادر صهیونیستی حرکت می کنند ادامه خواهیم داد.

در جنگ غزه، رژیم صهیونیستی با هیچ دولتی طرف نشد، بلکه چهار گروه مقاومت فلسطین، حزب الله لبنان، مقاومت یمن و گروه های مقاومت عراق البته آنهم به طور محدود وارد نبرد با ارتش رژیم صهیونیستی شدند و توانستند به دستاوردهای بزرگی دست یابند، دستاوردهایی که هرگز از خاطر سران تل آویو پاک نخواهد شد.

در بین گروه های مقاومت، اقدام رزمندگانو ارتش یمن با توجه به بُعد مسافت بیش از ۱۵۰۰ کیلومتری با سرزمین های اشغالی با شلیک چندین موشک دوربرد و اعزام تعداد زیادی پهپاد انتحاری به بندر "ایلات" در جنوب و بندر حیفا در شمال سرزمین های اشغالی برای نابودی زیرساخت های این دو بندر، آزادی خواهان جهان را به تحسین وا داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha