۲۲ آذر ۱۴۰۲، ۲۱:۱۶
کد خبر: 85321801
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جشنواره «به رسم جوانمردی» در مشهد آغاز به کار کرد

مشهد- ایرنا - جشنواره ملی به رسم جوانمردی عصر چهارشنبه با حضور مسوولان کشوری، استانی و جمعی از ورزشکاران در مشهد آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این جشنواره با هدف معرفی باشگاه‌های استانی است که سال ها در حوزه معنویات ورزش خدمات ماندگاری داشته اند.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان در این مراسم گفت: زنده نگه داشتن روحیه فتوت و جوانمردی از مهمترین ابعاد ورزش است که باید در کنار تربیت بدن، مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام علی احدی ادامه داد: توجه به فتوت در روایات اسلامی به ویژه سخن امام رضا (ع) آمده است که نشان از جایگاه والای آن دارد.

وی تصریح کرد: باشگاه ها به عنوان یکی از ارکان ارتباط با علاقمندان ورزش، نقش مهمی در ترویج فرهنگ و معنویات ورزشی دارند که باید در این راستا برنامه های ویژه ای داشته باشند.

مشهد و ظرفیت‌های فرهنگی فراوان

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: مشهد ظرفیت زیادی در رشد فرهنگی ورزشکاران دارد و در این راستا آماده میزبانی از باشگاه مختلف است.

علیرضا تاج فیروز ادامه داد: فرهنگ به خودی خود پیش نمی رود و باید برای آن برنامه داشت، همچنین دستیابی به اخلاق معنوی و رضوی در کنار رشد جسمانی باید سرلوحه باشگاه های مشهد قرار گیرد.

در این جشنواره از خانواده شهید رضا سنجرانی شهید مدافع حرم و ۱۹ باشگاه فعال در حوزه اقدامات فرهنگی مرتبط با ورزش تجلیل شد و برترین‌های اخلاق در آن معرفی شدند. این همایش با حضور شخصیت های ورزشی و ملی تا عصر فردا پنجشنبه ادامه خواهد داشت.

رسم جوانمردی و پهلوانی از سنت‌های‌ دیرینه ایران‌ زمین است که نسل به‌ نسل به یادگار مانده است و تلفیق مذهب و ورزش را به خوبی می‌توان در ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای مشاهده کرد که مراسم به رسم جوانمردی با معیار انتخاب پایبندی ارزش‌های دینی، میهن پرستی، مردم داری، تواضع و فروتنی، اجرای برنامه‌های مناسبتی و پاسداشت مقام والای شهدا در استان های مختلف کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha