۲۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۰۳
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85321928
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

شهرستان بهار در ثبت آثار جهانی رتبه اول استان همدان را دارد

همدان- ایرنا- فرماندار شهرستان بهار با اشاره به ثبت جهانی شهر لالجین و کاروانسرای تاج آباد گفت: این شهرستان با ثبت این ۲ اثر رتبه اول استان را در زمینه ثبت آثار جهانی به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجتبی فیض اللهی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: مجموعه اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌داری شهرستان در سال جاری ۷۹۰ میلیارد ریال است که این مبلغ نسبت به سال گذشته ۴۷ درصد افزایش داشته است و ۹۲ میلیارد ریال برای مناطق محروم و توسعه متوازن پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: در حوزه ورزش و جوانان مجموعه اعتبارات ۱۹۹ میلیارد ریال از تملک دارایی شهرستان و بخش دیگری از اعتبارات جذب شده از سفر رئیس جمهور و اعتبارات ملی در دستور کار قرار گرفته است که بخشی از این پروژه‌ها اجرا و برخی در حال آماده سازی است.

فرماندار بهار افزود: از جمله این پروژه‌ها می‌توان به مجموعه ورزشی بانوان با ۲۰ میلیارد ریال اعتبار، احداث سالن ورزشی روستای دستجرد با ۲۰ میلیارد ریال اعتبار، زمین چمن مهاجران ، پروژه سالن باستانی بهار با ۶۰ میلیارد ریال، احداث سالن ورزشی مهاجران با ۷۲ میلیارد ریال، تکمیل رختکن و سکوی ورزشی شهید سلیمانی بهره‌برداری از پروژه‌های روستایی و تخصیص اعتبار برای تکمیل پروژه‌های بسیج سازندگی اشاره کرد.

وی اظهار کرد: بخشی از اعتبار در حوزه تکمیل و تجهیز کتابخانه‌های عمومی بهار از جمله کتابخانه امام حسن مجتبی (ع) مهاجران و کتابخانه آیت الله بهاری اختصاص داده شده است.

فیض اللهی با بیان تخصیص ۳۴۵ میلیارد ریالی از اعتبارات پیش بینی شده به حوزه آموزش و پرورش گفت: بخشی از این مبلغ تعیین اعتبار شده و بخش دیگر به بهره برداری خواهد رسید.

وی یادآور شد: برای نمونه فعال شدن پروژه ۱۲ کلاسه مسکن فرهنگیان بهار، ادامه پروژه مدرسه علیزاده، به ثبت رسیدن پروژه چهار کلاسه وهنان، پروژه هفت کلاسه سیمین، مدرسه ۲ کلاسه پرلوک و تجهیزسازی برخی از مدارس روستاها از جمله این اقدامات است.

فیض اللهی تصریح کرد: در حوزه بهداشت و درمان اعتبار ۴۶ میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفته است که این مبلغ برای مرکز خدمات جامع سلامت فرهنگیان، پروژه مرکز جامع خدمات روستایی سیمین، پروژه پایگاه جاده ای فوریت‌های پزشکی، شروع به کار ستاد مرکز بهداشت و درمان و احداث پایگاه جاده حسن قشلاق در نظر گرفته شده است.

وی از احداث راه آهن باری و مسافری دینارآباد خبر داد و گفت: علاوه بر احداث این راه آهن مجتمع خدماتی دوجانبه، تکمیل کننده این پروژه در زمینی به وسعت ۱۳ هزار متر مربع مذاکره شده که اطلاعات تکمیلی مخابره خواهد شد.

شهرستان بهار به مرکزیت شهری به همین نام و با سه بخش مرکزی، لالجین و صالح آباد دارای حدود ۱۳۰ هزار نفر جمعیت است.

شهرستان بهار در فاصله ۱۵ کیلومتری مرکز استان همدان و در مسیر استان های غربی کرمانشاه و کردستان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha