اعتکاف ظرفیتی برای ساخت انسان تراز انقلاب است

مشهد-ایرنا- رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: اعتکاف ظرفیتی برای ساخت انسان مومن، صالح و تراز انقلاب اسلامی است و باید برنامه‌های آن به‌گونه‌ای دنبال شود که منجر به جریان‌سازی معنوی و اخلاق در جامعه شود.

به گزارش ایرنا به نقل از ستاد خبری همایش سراسری اعتکاف، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی‌اکبری چهارشنبه شب در هشتمین همایش سراسری هم‌اندیشی راهبری اعتکاف در مسجد گوهرشاد مشهد افزود: ما به نیروسازی و جریان‌سازی به صورت همزمان نیاز داریم و این مهم در اعتکاف رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: بایستی نگاه خودمان به اعتکاف را تغییر دهیم چرا که اعتکاف عنایت خدای متعال و حضرت حجت(عج) برای انقلاب اسلامی و حرکت ایمانی در سطح جهان است تا از این رهگذر نیروسازی و جریان‌سازی رخ دهد.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: اعتکاف یک جریان‌سازی معنوی و اخلاقی به شکل ناب توحیدی و نیروسازی است تا پایه‌های معنوی جوانان استوار شود و شهد زیست خدایی و مع الله را تجربه کنند.

حاج علی‌اکبری اعتکاف را هدیه خاص الهی برای انقلاب اسلامی و نسل جوان دانست و اظهار کرد: ائمه جمعه و جماعات نگاه ویژه‌ای به مراسم اعتکاف داشته باشند و با عشق و علاقه به عنوان یک فرصت بسیار مغتنم به اعتکاف نگاه و در این زمینه تلاش جدی کنند.

وی ادامه داد: اعتکاف‌های دانشجویی بسیار فوق‌العاده و معنوی است و شور و اشتیاق جوانان برای حضور در اعتکاف حقیقتاً مثال زدنی است و ما در سال گذشته به چشم شاهد این صحنه‌ها بودیم.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اعتکاف دانش‌آموزی گفت: حضور پررنگ دانش‌آموزان در مراسم اعتکاف، پدیده‌ای جدید و فوق‌العاده است و ضرورت دارد دست‌اندرکاران برگزاری مراسم اعتکاف به شکل خاص به اعتکاف دانش‌آموزی بپردازند و این موضوع به صورت جدی برجسته شود.

حاج علی‌اکبری افزود: به بخش اعتکاف دانش‌آموزی باید توجه جدی کرد و در زمینه حضور دانش‌آموزان در اعتکاف باید تسهیلات لازم پیش‌بینی و فراهم شود.

وی ادامه داد: نیاز است تا کارگروه ویژه و مجربی برای این موضوع تشکیل شود و موضوعات و مباحث مرتبط با اعتکاف دانش‌آموزی بررسی شود چون اعتکاف دانش‌آموزی متفاوت از اعتکاف‌های عمومی است و باید به صورت خاص برای دانش‌آموزان برگزار شود تا اثربخش‌تر باشد.

وی اظهار کرد: با توجه به این که مقام معظم رهبری رکن مسجد را امام جماعت آن مسجد می‌دانند، اعتکاف نیز باید با محوریت امام جماعت برگزار شود و اگر می‌خواهیم مراسم اعتکاف در کشور بیشتر گسترش و توسعه یابد باید از طریق ائمه جماعات اتفاق بیفتد و ائمه جماعات رکن و محور برگزاری اعتکاف در مساجد باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha