برگزاری همایش نهضت تامین مالی شهر در برج میلاد

تهران بزرگ - ایرنا - همایش نهضت تامین مالی شهر به میزبانی برج میلاد امروز/پنجشنبه/ آغاز شد و قرار است «محمد مخبر» معاون اول رییس جمهور در این همایش سخنرانی کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهردار تهران و شهرداران کلانشهرهای ایران نیز در این همایش حضور دارند تا به گفت و گو و ارائه راهکار برای جلب مشارکت مردم در تامین نهضت مالی اداره شهرها بپردازند.

مشارکت مردم در تامین مالی شهرها مهم است

معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران در این همایش گفت: حاکمیت یعنی دولت و مجلس با قانون گذاری بستر را فراهم‌ کنند تا بتوان از ظرفیت‌های لازم برای تامین منابع مالی پایدار شهرداری استفاده کرد البته دولت مردمی در این راه کمک شایانی کرد.

لطف الله فروزنده افزود: بورس و بانک‌ها و البته سرمایه گذاران می‌توانند به شهرداری‌ها کمک کنند البته باید بسترها را ما فراهم کنیم.

به گفته فروزنده، نقش عموم مردم و جلب مشارکت آنها برای تامین اقتصادی شهر مهم است؛ هدف این همایش هم همین است تا کار اساسی برای جلب مشارکت مردم برای اقتصاد شهر داشته باشیم.

وی گفت: شهرداری تهران فقط واردات واگن مترو و اتوبوس برقی از چین نداشته و هدف ما انتقال تکنولوژی بوده که در حال انجام است و ما هم وظیفه داریم تجربیات خود را به دیگر کلانشهرها منتقل کنیم.

دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران نیز گفت: در جلسات متعددی که با متخصصین حوزه شهری و بازار سرمایه داشته‌ایم، طرح نهضت تأمین مالی شهر را پایه‌گذاری کردیم تا خود مردم در اداره شهر نقش داشته‌ باشند و بتوانند در پروژه‌های سودآور شهرداری‌ها مشارکت کنند.

احسان متولیان افزود: در دوره جدید مدیریت شهری، کمبودها و نواقص زیادی را در شهرها حس می‌کردیم ولی بار عظیمی از بدهی دوره‌های مدیریتی قبلی نیز برجای مانده بود که با کمک دولت سیزدهم راه‌های جدید و مناسبی جهت توسعه شهره طبق معیارهای اسلامی طراحی شد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات شهرداری‌ها نبود شناخت مدیران از بازار سرمایه است بر همین اساس مقرر شد کلاس‌های توجیهی برای مدیران شهرداری جهت آشنایی با بازار سرمایه از ۲۱ تا ۲۳ آذرماه برگزار شود.

متولیان گفت: یکسری پروژه‌های شهری عام المنفعه هست که امکان سرمایه گذاری اشخاص در آن وجود ندارد ولی پروژه‌هایی که می‌تواند سودآور باشد توسط سازمان بورس مشخص و شهرداری بر حسب همین اعلام از مردم درخواست مشارکت می‌کند.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران و دبیر انجمن مالی ایران هم معتقد است: پنج رکن شهرداری، نهادهای مالی، توسعه دهندگان حرفه‌ای، دولت و مجلس در این طرح عهده دار مسوولیت هستند.

علی نمکی افزود: به دنبال ایجاد مفاهمه میان کلمه نهضت و مردم هستیم تا کسی فکر نکند دست شهرداری در جیب مردم است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha