۲۳ آذر ۱۴۰۲، ۹:۲۳
کد خبر: 85321998
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خاموشی مشعل‌سوزی آلاینده‌های خارگ در ایستگاه آخر

بوشهر- ایرنا- مدیر طرح ان‌.جی‌.ال خارگ گفت: با همت دولت سیزدهم، شاهد سرعت بخشی به عملیات خاموشی مشعل های آلاینده در این جزیره و رسیدن به ایستگاه آخر هستیم که به افزایش محصول و کاهش آلودگی محیط زیست می انجامد.

" حسن عباسپور" روز پنج شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: این طرح که با هدف به صفر رساندن آلایندگی مشعل‌های جزیره خارگ اجرایی شده اکنون ۷۱.۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: از دیگر اهداف اجرای این طرح می توان به به صفر رساندن سوخت بیهوده گاز مشعل‌های جزیره و تبدیل آن به محصول اشاره کرد.

مدیر طرح ان‌.جی‌.ال خارگ تصریح کرد: انتظار می رود با اجرای کامل این طرح سالانه از هفت میلیون تن گاز ترش از مشعل‌های جزیره خارگ که سوخته می شود، کاسته شود.

عباسپور ادامه داد: از این گاز ترش محصولاتی مانند بوتان، متان و پروپان که پایه صادراتی دارد، تولید و بخش عمده ای صادر می شود.

مدیر طرح ان‌.جی‌.ال با اعلام این که این طرح با کمک کامل متخصصین ایرانی در حال انجام است، بیان کرد: انتظار می رود با پایان مشعل سوزی، زمینه درآمد ۵۰۰ میلیون یورویی سالیانه برای کشور مهیا و از تعداد ۴۰۰ نفر شاعل کنونی زمینه ایجاد اشتغال ۷۰۰ نفر فراهم می شود.

وی عنوان کرد: پیش بینی ما برای اتمام این طرح، نیمه اول سال ۱۴۰۴ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha