آغاز ماراتن ۱۰۴ آزادکار ایرانی برای سه وزن المپیکی در ساری

ساری – ایرنا – سالن سید رسول حسینی ساری امروز میزبان دومین روز مسابقات کشتی آزاد قهرمانی کشور و برگزاری مسابقات کشتی سه وزن پرهیجان المپیکی یعنی ۷۴ کیلوگرم، ۸۶ کیلوگرم و ۱۲۵ کیلوگرم برای مشخص شدن فینالیست‌ها از بین ۱۰۴ آزادکار و همچنین فینال پرهیجان سه وزن ۵۷ کیلوگرم، ۶۵ کیلوگرم و ۹۷ کیلوگرم است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دومین روز از مسابقات کشتی آزاد قهرمانی کشور و نخستین مرحله از چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد در سال ۲۰۲۴ امروز با برگزاری رقابت‌های کشتی سه وزن دوم و انجام فینال مسابقات سه وزن نخست برگزار می‌شود.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده صبح و عصر امروز ۱۰۴ کشتی‌گیر در سه وزن دوم روی تشک می‌روند. طبق وزن‌کشی انجام شده ۳۹ آزادکار در وزن ۸۶ کیلوگرم، ۳۷ کشتی‌گیر در وزن ۷۴ کیلوگرم و ۲۸ نفر نیز در دسته سنگین‌وزن یعنی ۱۲۵ کیلوگرم باید رقابت کنند تا در پایان روز دوم ۶ نفر از این ۱۰۴ نفر به عنوان فینالیست‌های سه وزن دوم انتخاب شوند.

فینال سه وزن ۵۷ کیلوگرم، ۶۵ کیلوگرم و ۹۷ کیلوگرم نیز ظهر امروز و از ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه بین مسابقات نوبت صبح و عصر سه وزن دوم برگزار می‌شود تا تکلیف نفرات برتر این سه وزن المپیکی مشخص شود.

دیروز و در پایان رقابت‌های روز نخست، ۲ کشتی‌گیر از تیم تهران، یک کشتی‌گیر از تیم ایلام، یک کشتی‌گیر از خراسان رضوی و یک آزادکار از تیم مازندران به فینال سه وزن نخست راه یافتند.

در وزن ۵۷ کیلوگرم علیرضا سرلک (لرستان) و احمد محمدنژاد جوان (خراسان رضوی) فینالیست شدند. در وزن ۶۵ کیلوگرم علی خرمدل (تهران) و عباس ابراهیم‌زاده (ایلام) به فینال راه یافتند و در وزن ۹۷ کیلوگرم محمدحسین محمدیان (مازندران) و امیرعلی آذرپیرا (تهران) برای کسب مدال طلا در فینال رقابت می‌کنند.

آغاز ماراتن ۱۰۴ آزادکار ایرانی برای سه وزن المپیکی در ساری

از مهم‌ترین رخدادهای روز نخست مسابقات شکست مجتبی گلیج یکی از مدعیان وزن ۹۷ کیلوگرم در نخستین دیدار بود که با وجود مصدومیت مقابل سید محمدحسن دهبان‌پور از خوزستان قرار گرفت و دقیقه چهارم مسابقه در حالی که پنج بر یک از حریف عقب بود از ادامه مسابقه انصراف داد و از گردونه رقابت‌ها حذف شد.

همچنین احمد بذری دیگر مدعی وزن ۹۷ کیلوگرم کشورمان نیز به دلایل نامعلوم روی باسکول نرفت و با توجه به اولتیماتوم فدراسیون کشتی، شانسی برای حضور در ادامه چرخه انتخابی تیم ملی و حضور المپیک نخواهد داشت.

از دیگر اتفاقات وزن ۹۷ کیلوگرم نیز این بود که ابوالفضل بابالو دارنده طلای جوانان جهان برابر امیر محمدی آزادکار کهنه‌کار کشورمان از خراسان شمالی با نتیجه ۴ بر ۴ شکست خورد و یکی دیگر از مدعیان این وزن از مسابقات حذف شد. در نهایت نیز طبق پیش‌بینی‌ها محمدحسین محمدیان از مازندران و امیرعلی آذرپیرا از تهران فینالیست شدند و امروز باید برای کسب عنوان قهرمانی به مصاف هم بروند.

به گزارش ایرنا، نخستین مرحله از چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد ایران در سال ۲۰۲۴ دیروز با حضور ۳۴۴ آزادکار در قالب ۳۲ تیم از استان‌های مختلف در سالن سید رسول حسینی ساری آغاز شده و تا فردا –جمعه- ادامه دارد.

با توجه به سطح کیفی و حساسیت این رقابت‌ها حضور داوران معتبر و بین‌المللی در مسابقات ضروری است و بر همین اساس نیز کشتی‌های این رقابت‌ها را ۳۲ داور بین‌المللی کشور قضاوت می‌کنند که در بین این ۳۲ داور هر چهار داور المپیکی ایران یعنی نیما صادقی، کامران سلطانی‌زاده، سعید عباسی و مهدی بشیرزاده نیز حضور دارند و به قضاوت می‌پردازند.

آغاز ماراتن ۱۰۴ آزادکار ایرانی برای سه وزن المپیکی در ساری

ابراهیم چی‌چی‌اوغلو و محمد مصلایی‌پور ۲ عضو کمیسیون داوران اتحادیه جهانی کشتی، محسن کاوه سرمربی تیم ملی کشتی آزاد، غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد جوانان، ابراهیم مهربان دبیر فدراسیون کشتی و تعدادی از چهره‌های سرشناس کشتی طی این سه روز در محل برگزاری مسابقات حضور دارند.

طبق ضوابط و مقررات در نظر گرفته شده برای چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد هر استان اجازه دارد با یک تیم کامل شامل ۱۰ کشتی‌گیر، در این رقابت‌ها حضور یابد. اما با توجه به این‌که استان‌های مازندران و تهران در رقابت‌های جهانی و بازی‌های آسیایی نماینده داشتند، علاوه بر یک تیم کامل، سهمیه مازاد نیز دارند که سهمیه در نظر گرفته شده برای مازندران ۱۶ کشتی‌گیر و برای تهران ۱۰ کشتی‌گیر است.

سرمربیگری تیم کشتی مازندران را در این مسابقات کمیل قاسمی ستاره نامدار کشتی جهان و دارنده مدال طلای المپیک لندن و نقره المپیک ریو بر عهده دارد. در کنار قاسمی نیز چند مربی شناخته شده مازندرانی آزادکاران تیم استان را هدایت می‌کنند. حسین نقیبی، امیرعباس مرادی گنجی، سعید واگذاری، محمود حسن‌نیا و مجتبی حسین‌پور مربیان تیم مازندران هستند که همراه با سرمربی جویباری تیم ملی کشتی آزاد کامبوج، در رقابت‌های قهرمانی ایران آزادکاران مازندرانی را هدایت می‌کنند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha