۲۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۱۵
کد خبر: 85322087
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حل چالش‌های آب‌ فارس با هم‌اندیشی قضات و مسوولان قضایی

شیراز-ایرنا-نشست هماهنگی با شعبات چهارگانه رسیدگی به امور آب‌های زیرزمینی شرکت آب منطقه‌ای فارس برگزار و در این جلسه اعلام شد که از ابتدای تشکیل کمیسیون رسیدگی به امور آب‌های زیرزمینی تاکنون تعداد ۱۵هزار و ۷۰۰ پرونده به دبیرخانه کمیسیون وارد شده و تعداد ۱۳هزار پرونده مورد رسیدگی توسط شعبات چهارگانه قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، کمیسیون رسیدگی به امور آب‌های زیرزمینی روز پنجشنبه بر اساس ماده واحده قانون تعیین تکلیف چاه‌های فاقد پروانه بهره‌برداری ‌مصوب ۱۳ تیرماه ۱۳۸۹تشکیل شد.

این در حالیست که استان فارس به دلیل تعدد منابع آبی بیشترین شعبه را در بین شرکت‌های آب منطقه‌ای کشور دارد و دارای چهار شعبه رسیدگی به امور آبهای زیرزمینی است که از بدو تشکیل تاکنون تعداد ۱۵ هزار و ۷۰۰پرونده به دبیرخانه کمیسیون وارد شده و تعداد ۱۳ هزار پرونده مورد رسیدگی توسط شعبات چهارگانه قرار گرفته است.

محمد رضا احمدی دبیر کمیسیون رسیدگی به امور آبهای زیرزمینی روز پنجشنبه در این جلسه گزارشی از عملکرد و تعداد پرونده‌های رسیدگی شده و در دست اقدام کمیسیون ارایه داد و خواهان توجه بیشتر بخصوص از لحاظ تامین نیروی انسانی شد.

در ادامه جلسه قاضی محمود زراعت پیشه رییس شعبه یکم، قاضی رشید رشیدی رییس شعبه دوم، قاضی حسین سلطانی فر رییس شعبه سوم و قاضی بیژن کشاورز رییس شعبه چهارم کمیسیون رسیدگی به امور آبهای زیرزمینی طی سخنانی نظرات خود را بیان کردند و با توجه به ازدیاد پرونده‌های در دست رسیدگی، خواهان دقت نظر بیشترکارشناسان و مدیران و رؤسای منابع آب شهرستان‌ها در پرونده‌ها به منظور شفاف‌تر شدن موضوع در کمیسیون صدور پروانه‌های شرکت آب منطقه‌ای شدند.

به اعتقاد قضات شعبات چهارگانه، این شفافیت منجر به تصمیم نهایی در کمیسیون صدور پروانه شرکت آب منطقه‌ای شده و از ورود بی‌مورد پرونده ها به کمیسیون رسیدگی به امور آب‌های زیرزمینی می‌کاهد.

آنها بر این باور بودند که در بسیاری مواقع رسیدگی و انشای رأی در پرونده‌های آبی حتی از بررسی و صدور رأی بسیاری از پرونده‌های کیفری دادگاهی به مراتب دشوارتر و وقت‌گیرتر است‌.

علی اکبر بازیار مدیر حفاظت و بهره‌برداری منابع آب نیز با اشاره به مصداق هایی از صحنه‌سازی و ارایه به کمیسیون برای اخذ مجوز، لزوم پایش مستمر را از ضروریات حوزه حفاظت دانست و پیشنهاداتی در این زمینه ارایه داد.

در این جلسه کارشناسان فنی شعبه‌های چهارگانه کمیسیون رسیدگی به امور آبهای زیرزمینی پیشنهادات سازنده ای را ارایه دادند.

سیاوس بدری مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای هم گفت: اقدامات بسیار خوبی در محل استقرار کمیسیون رسیدگی به امور آبهای زیرزمینی انجام شده که از جمله این اقدامات پایش مستمر رفت و آمدهای بی‌مورد به محل کمیسیون با نصب دوربین مدار بسته است؛ این اقدام موجب می‌شود در روند رسیدگی به پرونده‌ها خللی وارد نشود.

رییس هیئت شرکت آب منطقه‌ای فارس افزود: در موضوع اظهارنظر کمیسیون صدور پروانه‌ها و رأی کمیسیون رسیدگی به امور آبهای زیرزمینی که در روند معیشت کشاورزان تأثیرگذار است بایستی از تمام ابزار بهره برده و تمامی هم و غم خود را بکار گیریم تا حقی از کسی ضایع نشود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اضافه کرد: برگزاری جلسات منظم بین حوزه حفاظت و بهره‌برداری و اعضای کمیسیون رسیدگی به امور آبهای زیرزمینی می‌تواند به شفافیت فرایندهای موجود کمک کند ضمن اینکه مقرر شده در سامانه یکپارچه حفاظت و بهره‌برداری منابع آب و امور مشترکین روند نوبت دهی و رسیدگی به پرونده‌ها اضافه شود و در آینده‌ای نزدیک تمام مراحل بصورت غیرحضوری انجام شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha