عملیات اجرایی سه کارگاه هنرستانی در بجنورد آغاز شد

بجنورد-ایرنا-  عکلیات اجرایی سه کارگاره هنرستانی شهر بجنورد امروز (پنجشنبه) طی آیینی با حضور استاندار خراسان شمالی در هنرستان دخترانه محمودیه بجنورد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در این آیین گفت: این کارگاه ها شامل کارگاه معماری، طراحی دوخت و رایانه است که در مجموع در زیربنایی به وسعت ۵۴۰ متر مربع ساخته می شود.

ابوالقاسم اکبری با بیان اینکه در این زمینه ۵۰ میلیارد ریال از طرف خیر تامین شده است تصریح کرد: کارگاه معماری در ۱۴۰ مترمربع، طراحی دوخت در ۲۰۰ مترمربع و رایانه در ۲۰۰ مترمربع اجرایی شد.

وی خاطرنشان کرد: این کارگاه ها و طرح عمرانی، اقدام ماندگار برای کمک به حرفه آموزی فرزندان و تربیت دانش آموزان مهارت محور خواهد بود که در نهایت کمک شایانی برای اشتغال زایی است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: با توجه به نیاز هنرستان ها و لزوم توجه به جبران کمبودها، خیر نیکوکار در این باره ورود پیدا کرده و گامی برای ارتقای زیرساخت ها برداشته شد.

به گزارش ایرنا، ۱۹۲ هزار دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۲۰ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۸ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

۴۸ درصد دانش آموزان خراسان شمالی را دختران تشکیل می دهند و ۳۶ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha