حوزه‌ علمیه نقش مهمی در تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دارد

قم- ایرنا-‌ وزیر آموزش و پرورش حیات طیبه را هدف نهایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یاد کرد و گفت: بسیاری از تعالیم اخلاقی و تربیتی این سند با تعامل و همراهی طلاب حوزه‌های علمیه قابل تحقق است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضامراد صحرایی روز پنجشنبه در اجلاسیه سراسری طلاب و روحانیون مدیر در آموزش و پرورش در مجتمع یاوران مهدی (عج) ‌قم، با اشاره به برخی از ویژگی‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: حاصل تربیت این سند، تربیت انسان مستقل، دین‌مدار و آزاده است که از رهگذر تعلیم و تربیت ایجاد می‌شود و در این بین مدرسه مهمترین نقطه اتکای مردم و دولت است.

وی اضافه کرد: بسیاری از مبانی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با همراهی و تعامل حوزه‌های علمیه قابل تحقق می‌باشد.

وی امیدآفرینی را مهمترین راهکار در برابر هجمه جنگ شناختی دشمنان یاد کرد و افزود: در کنار امیدآفرینی و افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان باید نسبت به نهادینه سازی سبک زندگی ایرانی و اسلامی تلاش شبانه روزی داشت.

صحرایی عنوان کرد: سابقه تاریخی و تمدنی ایران در کنار آموزه‌های غنی دینی و اسلامی، زمینه ساز سبک زندگی منحصر بفرد و همراه با سعادت برای مردم است که لازمه آن بسترسازی برای پیاده‌سازی آن است.

وی خاطرنشان کرد: کشور ما هم اینک در یک جنگ شناختی پیچیده قرار گرفته که نیازمند روشنگری‌های مستمری توسط صاحبان قلم و تریبون است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه انقلاب اسلامی سبب تحولات بنیادین در نظم جهانی شد،گفت: آزادی،آزادگی، منطبق بودن با فطرت و حرکت در مسیر الهی از ویژگی‌های بارز انقلاب اسلامی بوده‌است.

صحرایی با بیان اینکه جنگ شناختی کنونی جنگ بین سیاه و سپیدی است، تصریح کرد: از این رو اولویت تربیت در نظام آموزش و پرورش، تعلیم و تربیت دینی تمام عیار می‌باشد.

وی ادامه داد: حرکت در راستای تربیت دینی و اسلامی دشواری و سختی‌هایی دارد که ما بنده حاضر به تحمل و پذیرش آنها هستم.

حضور و سخنرانی در دوره کنش‌گری جهاد تبیین دانش آموزان قم از دیگر برنامه‌های وزیر آموزش و پرورش در سفر به استان قم است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha