استاندار خراسان‌شمالی: شهرداری‌ها به تکلیف خود در تامین سرویس مدارس عمل کنند

بجنورد-ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: شهرداری ها باید به تکلیف خود در مشارکت برای تامین هزینه های سرویس مدارس استثنایی عمل کرده و گزارش در این باره ارائه دهند. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز پنجشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان اظهار کرد: قریب به اتفاق دانش آموزان با نیازهای ویژه در استان با سرویس به مدرسه رفت و آمد می کنند که بر اساس اظهار آموزش وپرورش، تامین هزینه سرویس این دانش آموزان با محدودیت اعتبار روبه رو است.

وی افزود: در این زمینه شهرداری ها مکلف هستند در تامین این هزینه ها مشارکت کنند و به مصوبه های شورای آموزش و پرورش احترام بگذارند و امید است در نشست بعدی شاهد ارائه گزارش خوب در این باره باشیم.

استاندار خراسان شمالی به توانمندی های دانش آموزان با نیازهای ویژه اشاره کرد و گفت: باید توانمندی های این قشر شناسایی و برای تقویت آن تلاش کرد.

وی در بخش دیگر سخنان خود درباره اجرای اقدامات فرهنگی در مدارس افزود: پارسال سه هزار دانش آموز به اردوهای راهیان نور اعزام شدند و امسال قرار است این رقم به ۱۰ هزار نفر افزایش یابد.

حسین نژاد اظهار کرد: برگزاری نماز جماعت یکی دیگر از موارد مهم در مدارس است، نماز ابعاد معنوی و زیرساختی دارد که باید مورد توجه باشد، باید فضای برگزاری نماز در مدراس مناسب و برای دانش آموزان جذاب باشد تا فرد در آن احساس آرامش داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه نمازخانه ها باید زیباترین مکان مدارس باشند و با اشاره به برگزاری اجلاسیه نماز همزمان با جشن تکلیف در مدارس گفت: پارسال برنامه های خوبی در این زمینه اجرا شد و امسال هم باید تلاش شود تا این برنامه ها با شکوه بیشتر برگزار شود.

تصویب بیش از هزار میلیارد ریال اعتبار رهبری برای نوسازی مدارس

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی هم در این نشست گفت: اخیرا بیش از یکهزار میلیارد ریال اعتبار ردیف سفر مقام معظم رهبری برای نوسازی و تجهیز مدارس این استان مصوب شد که در این زمینه پروژه های مختلف تعریف شده است.

مرتضی بهزادفر اظهار کرد: علاوه بر حدود هزار میلیارد ریال اعتبار سفر مقام معظم رهبری که برای استان مصوب شد، ۴۰ میلیارد ریال اعتبار سفر معظم له برای ساخت نمازخانه، کتابخانه و تجهیز مجتمع استثنایی در گلستان شهر بجنورد هزینه خواهد شد.

وی افزود: همچنین ۲۵ میلیارد ریال اعتبار هم برای اجرای فضای آموزشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هزینه می شود.

به گزارش ایرنا، ۱۹۲ هزار دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۲۰ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۸ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

۴۸ درصد دانش آموزان خراسان شمالی را دختران تشکیل می دهند و ۳۶ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha