فرمانده سپاه: هیچ کس جرات جسارت به ملت و سرزمین ایران را ندارد

تبریز - ایرنا- فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در زمان کنونی هیچ کس جرات جسارت به ملت، سرزمین، دین و فرهنگ ایران را ندارد.

به گزارش ایرنا، سردار سرلشکر حسین سلامی روز پنجشنبه در آئین یادواره ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی در سالن ورزشی پورشریفی تبریز اظهار کرد: این اقتدار ایران اسلامی میراث ماندگار شهیدان است و آنها به همراه مردم ایران سازندگان تاریخ و تمدن و شکوه ایران هستند.

وی افزود: شهیدان عامل هستی، بقا، حیات و تامین حیات ما و صخره های مستحکم هستند که این سرزمین بر پیکره آنها ایستاده است.

وی ادامه داد: خانواده های شهدا کوه صبر و استقامت هستند که زیباترین جلوه های ایثار را نشان دادند و چشم و چراغ و نورچشم ملت ایران هستند و به واسطه آنها ایران سربلند قوی، پرافتخار، محبوب و معتبر شده است.

سرلشکر سلامی اظهار کرد: شهیدان ما را به اوج قله افتخار رساندند و در زمان کنونی در هر نقطه از جهان که با سیاستمداران و شخصیت ها صحبت می شود، با احترام از ایران سخن می گویند.

وی با بیان اینکه دشمنان همچنان دنبال این هستند که ملت های مسلمان را از حقوق خود محروم کنند، گفت: آنها می خواهند همانند فلسطین سرزمین های مسلمانان را اشغال کنند، نمونه آن حمله به غزه و بمباران این سرزمین است و بیمارستان ها را به میدان جنگ تبدیل کرده و خانه ها بمباران می کنند، کودک کشی افتخار آنان است و پیروزی خود را در به شهادت رساندن انبوهی از ملت ها و کودکان، پیرمردان و پیرزنان می دانند.

وی با بیان اینکه اکنون در بین ملت های جهان نفرت عمومی از آن ها به وجود آمده است، ادامه داد: همه ملت ها به میدان حمایت از فلسطین و اعلام انزجار از جنایت های رژیم صهیونیستی آمده اند.

وی ادامه داد: این جنایت ها نشانه زوال زودرس این رژیم و هنگام غروب قدرت آنان با محوریت آمریکا و رژیم صهیونیستی است زیرا آن ها تحمل حیات کودکان را ندارند و این موضوع نشان از آسیب پذیری آنان است.

وی یاداور شد: آمریکا اخلاق را باخته و در آن شکست خورده است و نمی داند که نمی توان با کشتن انسان های مظلوم، پیروزی به دست اورد و به تدریج صحنه سیاست را نیز خواهند باخت.

وی با بیان اینکه آن ها در اقتصاد نیز شکست خواهند خورد و نسخه زوال خود را نوشته اند، اظهار کرد: مردم مظلوم فلسطین به واسطه مقاومت خود پیروز خواهند شد زیرا قبل از آن ها نیز قدرت های بی شماری بودند که همه به دست مظلومان از هم گسسته اند.

فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص ملت اذربایجان کامل و عمیق بود

فرمانده سپاه با اشاره به فرمایشان رهبر معظم انقلاب در خصوص آذربایجان و ملت این سرزمین، گفت: فرمایشان ایشان کامل و عمیق بود و ایشان این سرزمین، جغرافیا، افتخارات شهدا و فضلای آن را به خوبی می شناسند.

سردار سرلشکر سلامی، افزود: عبارت کوتاه و سرشار از معنا و مفهوم رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص این سرزمین و ملت آن، واقعیتی است که توصیف کننده ویژگی های مردمان این سرزمین است.

وی یادآور شد: مردمان این سرزمین، افراد حماسه ساز، وفادار، ایثارگر و فداکاری هستند که ۱۰۰ هزار رزمنده و جوان بلند قامت و ماه رخسار خود را با بدرقه پدران و مادران به سوی جبهه های جنگ رهسپار کردند و از این تعداد ۱۰ هزار شهید متولد شدند.

فرمانده سپاه با بیان اینکه این شهدا نشاندهنده عظمت مردمان این سرزمین است، گفت: مردم آذربایجان در راس قله شکوه ایران اسلامی جای گرفته اند و در همه صحنه های انقلاب پیشگام بوده اند.

سرلشکر سلامی، ادامه داد: مردم تبریز در حماسه ۹ دی سال ۸۸ و یک روز قبل از آن یعنی در هشتم دی آغازگر حضور مردم ایران در عرصه دفاع از انقلاب شدند.

وی با اشاره به اینکه شهیدان این سرزمین مانند ستارگان در آسمان ایران اسلامی می درخشند، اظهار کرد: شهید باکری فرمانده توانمند و دارای شخصیتی رویایی و دلربا بوده و کوه استواری از معرفت، تواضع و محبوب دل رزمندگان و ملت آذربایجان و ایران اسلامی است و در کنار دیگر شهیدان این سرزمین مانند یاغچیان و علی تجلایی حماسه افریدند.

فرمانده سپاه گفت: عاشورائیان این سرزمین با پشتکار، شجاعت و ایثار خود و با هدایت های امام راحل و همراهی ارتش توانمند و مقتدر در دوران دفاع مقدس افتخار آفریدند و نام های آن ها مثال زدنی بوده و در گلزار شهدای تبریز شهیدانی از همه عملیاتها و یگان های عملیاتی وجود دارد.

سرلشکر سلامی افزود: آنان در مرزها جنگیدند و از اروند رود عبور کرده و در کربلای ایران اسلامی افتخارات بزرگی آفریدند و این سرزمین لشکری خط شکن با مردمانی باصلابت و با ایمان دارد که کلمات قادر به بیان شخصیت عظیم آنان نیست.

وی اظهار کرد: سه شهید آرمیده در منطقه ارس و شهرستان جلفا نشانه زیبایی از صبقه ایثار، مقاومت و شجاعت مردمان این دیار است.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه این سرزمین شهدای زیادی نیز برای دفاع از حرم اهل بیت عصمت و طهارت (ع) تقدیم کرده است، گفت: ۱۸ شهید والامقام برای دفاع از اهل بیت (ع) هدیه این مردمان به اهل بیت (ع) است.

سرلشکر سلامی، با بیان اینکه شهدای دوران دفاع مقدس نیز با حضور در یک جنگ نابرابر در طول تاریخ بشریت، در مقابل همه قدرت های استکباری ایستادند، ادامه داد: قدرت های استکباری آن دوران و شرکا و متعهدان منطقه ای آنها دست به دست هم داده بودند تا نور اسلام را خاموش کنند و اجازه ندهند ملت ایران آزاد و حاکم بر سرنوشت خود و مستقل باشد.

وی یادآور شد: آنها می خواستند به مردم ایران تحمیل کنند که زندگی بدون قرار گرفتن زیر سلطه ابرقدرت ها برای آنان ممکن نیست و حاکمیت جامعه اسلامی جایز نیست و این ملت را در گورستانی از جهل مدرن نگه دارند ولی امام راحل همه نظریه های آنان را باطل و محو کرد.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه ملت ایران از سلاح دشمن نترسیدند و صف مستحکم اسلام در برابر کفر شکل گرفت، گفت: اگر در این جنگ می باختیم برای همیشه سرزمین ایران از نقشه جغرافیایی جهان حذف می شد.

سرلشکر سلامی، با تاکید بر اینکه دنیا جایی برای ملت های ضعیف نیست و باید قوی بود و قدرتمندانه از ارزش ها دفاع کرد، افزود: شهیدان همین کار را کردند و لشکر ۳۱ عاشورا نقشی تاریخی و تاریخ ساز برای استقلال این سرزمین ایفا کرد.

وی اظهار کرد: سپاه پاسداران همیشه بهترین فرماندهان خود را از این لشکر پیروز برگزیده و و هم اکنون در راس فرماندهی قرار دارند.

ایران اسلامی به برکت خون شهدا قدرتمند شده است

فرمانده سپاه با بیان اینکه در زمانی کنونی ایران اسلامی امن بوده و در حال پیشرفت است، گفت: ایران اسلامی به برکت خون شهدا به یک ایران قدرتمند تبدیل شده و شهدا چنین سرزمینی را به ما تحویل داده و رفتند.

سرلشکر سلامی، ادامه داد: اکنون قدرت ایران اسلامی به اندازه شکست دادن بزرگترین قدرت های جهان بوده و ایران مقتدر در حال پیشرفت بوده و از صخره های سخت تحریم دشمن عبور کرده است.

وی یادآور شد: جوانان این سرزمین نیز تهاجم فرهنگی دشمن را ساقط کرده و در هر نقطه ای از جهان که مظلومان و مسلمانان به حضور آنان نیاز داشته باشند، حضور می یابند.

سرلشکر سلامی، افزود: هم اکنون ایران اسلامی به نقطه کانونی وحدت اسلامی تبدیل شده و رهبر آن در قلب عظیم ترین رویدادهای تاریخ ایران ایستاده اند و ملت نیز همچون نگین انگشتر از ایشان محافظت می کنند.

حضرت فاطمه زهرا (س) گوهر درخشان عصمت هستی است

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به ویژگی های حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: این حضرت رخسار زنانه قرآن عظیم و گوهر درخشان عصمت هستی است.

سرلشکر سلامی، ادامه داد: مظهر فضایل الهی در سیمای بانوی بزرگ اسلامی به وسعت و عظمت دستگاه آفرینش ظهور کرد و وی نشانه پاکی ها و انسانی است با مظهر مظلومیت، پاکیزگی، طهارت، بخشندگی، درخشندگی، ولایتمداری، باوفایی و فداکاری است.

نام عالمان دینی آذربایجان در آسمان اجتهاد درخشان است

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه این سرزمین پرچمدار نهضت مشروطه بوده و عالمان و شخصیت های بزرگی را تحویل جامعه اسلامی کرده است، گفت: آذربایجان در سپهر فقاهت، اجتهاد و علوم دینی در جهان اسلامی، عالمان بزرگی را در درون خود پرورش داده است.

سرلشکر سلامی، افزود: علامه امینی، آیت الله طباطبایی و علامه محمدتقی جعفری از جمله علمای بزرگی هستند که در مجموعه کهکشان افتخارات آسمان اجتهاد نامشان درخشان است.

وی اظهار کرد: در زمان کنونی نیز نهرهای زلال اندیشه و حکمت های این علما مردم را سیراب می کند و علاقه مندان معارف الهی از برکات آنان بهره مند می شوند.

فرمانده سپاه با اشاره به اینکه نخستین شهیدان محراب نیز متعلق به این سرزمین هستند، گفت: آیت الله شهید قاضی طباطبایی و آیت الله شهید مدنی اسوه های وارستگی، تواضع و پایداری بودند.

سرلشکر سلامی، ادامه داد: در زمان کنونی نیز عالمان بزرگی در این سرزمین وجود دارد که هدایتگر مردم این دیار هستند و ایت الله سیدمحمدتقی آل هاشم، پدر امام جمعه محبوب استان و ایران اسلامی از جمله این علما هستند.

آیت الله خامنه ای افتخار سرزمین ایران اسلامی است

فرمانده سپاه با بیان اینکه بزرگترین افتخار این سرزمین وجود ایت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی است، گفت: شخصیت ایشان ریشه عمیقی در این سرزمین دارد هر چند متعلق به جهان اسلام، جهان مستضعفان و در مجموع جهان بشریت هستند.

سرلشکر سلامی، افزود: ایشان آرمان های انقلاب اسلامی را به عنوان میراث ماندگار امام راحل و برای نجات بشریت از ظلم ظالمان و جهل جاهلان کوردل هدایت و رهبری می کنند.

کنگره ملی شهدای آذربایجان‌شرقی هر پنج سال یک‌بار برگزار می‌شود

فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه آذربایجان‌ پرچمدار مقاومت در طول تاریخ بوده است، گفت: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تاکید دارند، این کنگره به صورت پنج سال یکبار با این رویه منسجم و منظم برگزار خواهد شد.

سردار اصغر عباسقلی‌زاده، در این اجلاسیه اظهار کرد: مردم غیرتمند تبریز و آذربایجان‌شرقی ۱۰ هزار شهید گلگون کفن دارند ۱۰ هزار شهید در استان اسوه‌های مقاومت در استان هستند که فرهنگ شهادت را گسترش داده‌اند.

وی با بیان اینکه همان‎طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، آذربایجان‌ پرچمدار مقاومت در طول تاریخ بوده است، گفت: این کنگره طبق دستورات رهبر معظم انقلاب بوده است که فرمودند فرهنگ شهادت و مقاومت را در جامعه بگسترانید و نسل جوان را با شهدا و فرهنگ مقاومت آشنا کنید.

فرمانده سپاه عاشورا خاطرنشان کرد: نهضت کنگره از سال پیش آغاز شده و از دور دسترس‌ترین روستاها تا مرکز شهر با اجلاسیه‌هایی برگزار شد.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد ارتقای فرهنگ شهادت و آشنایی نسل جوان با این دلاورمردان است، گفت: در این خصوص ده‌ها سرود، مستند، وصیت‌نامه‌ها، موشن گرافی و غیره تولید شد.

عباسقلی‌زاده گفت: ما در این خصوص مستندات خام زیادی داریم که به صورت ویژه روی آنها کار شده و در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

وی بیان داشت: برگزاری جشنواره، رویدادهای مختلف در بین اقشار مختلف جزو زیرمجموعه‌های این اجلاسیه بزرگ بود.

فرمانده سپاه عاشورا خاطرنشان کرد: سعی شده است تا فضای استان و شهر تبریز را با شهدا عجین کنیم که بسیار ملموس نیز بوده است.

به گزارش ایرنا، در آئین یادواره ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی از تمبر یادبود این یادواره از سوی فرمانده سپاه پاسداران و امام جمعه تبریز رونمایی و نمایش «حماسه نامیرا» برای عموم و حاضران در این یادواره اجرا شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha