کشف ۱۲ میلیاردی لوازم خانگی قاچاق از سه شوتی در کهریزک

تهران بزرگ - ایرنا - رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از کشف بیش از هزار قلم انواع کالای قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاهای کشف شده را بیش از ۱۲ میلیارد ریال برآورد کردند.

به گزارش ایرنا، سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری روز پنجشنبه اظهار کرد: با انجام اقدامات فنی و پلیسی مامورین این پلیس موفق به توقیف سه دستگاه خودروی شوتی حامل انواع کالای قاچاق در محدوده کهریزک، روستای تورقوزآباد شدند.

وی افزود: در پی اقدامات فنی و اطلاعاتی پیش دستانه محرز شد چندین دستگاه خودروی شوتی حامل کالای قاچاق از استان‌های غربی کشور در چهاردیواری به آدرس کهریزک روستای تورقوزآباد توقف و آماده تخلیه بار قاچاق است که توسط ماموران رویت و نهایتا خودروهای مذکور را متوقف کردند.

سرهنگ افشاری ادامه داد: در بررسی اولیه مشخص شد که اقدام به پوشاندن و اختفای کالاها کرده و تحت پوشش اقدام به حمل مقادیری کالا از شهرستان‌های غربی به مقصد تهران کرده‌اند.

وی اضافه کرد: کالاهای کشف شده شامل مقدار ۱۶۲ طاقه پارچه، ۱۶۲ قوطی دانه قهوه، ۲۸۵ بسته چای، ۴۰۷ بسته شکلات و بیسکویت و ۲۹۷ قلم لوازم خانگی بود که پرونده‌ای در خصوص تشکیل و به همراه متهمین به مرجع قضایی معرفی شد.

سرهنگ افشاری با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از ۱۲ میلیارد ریال اعلام کرده‌اند، گفت: قاچاقچیان کالا افرادی سودجو و تروریست‌های اقتصادی هستند که با به دام انداختن رانندگان و تحویل دادن بارنامه‌های جعلی قاچاق به آنها، پس از دستگیر شدن رانندگان ضمن عدم قبول مالکیت کالا تمام جرائم متوجه رانندگان می‌شود.

افشاری از شهروندان درخواست کرد: درصورت مشاهده هرگونه قاچاق و یا احتکار کالا با این پلیس به شماره‌های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ یا ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس بگیرند.

ماینرهای قاچاق خاموش شد

سرهنگ افشاری همچنین از کشف ۱۹۹ دستگاه استخراج ارز دیجیتال از یک کارخانه در شهرک صنعتی شمس آباد خبر داد و گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه در یکی از انبارهای شهرک صنعتی شمس آباد تهران، اقدام به نصب و راه اندازی دستگاه‌های ماینر قاچاق کرده‌اند بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پایگاه جنوب پلیس امنیت اقتصادی تهران قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با حضور کارکنان اداره برق و طی هماهنگی قضایی در بازرسی از محل، ۱۹۹ دستگاه ماینر قاچاق استخراج ارز دیجیتال که ۱۵۷دستگاه آن در حال فعالیت و ۴۲ دستگاه به ظاهر مستعمل در کف سوله بود کشف و توقیف شد.

کشف ۱۲ میلیاردی لوازم خانگی قاچاق از سه شوتی در کهریزک

این مقام انتظامی با بیان اینکه در این رابطه یک نفر پس از تشکیل پرونده به همراه ماینرها به تعزیرات حکومتی معرفی شد، اظهار کرد: برابر نظر کارشناسان ارزش ماینرهای کشف شده بیش از ۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

ناکامی زورگیران بیسیم تهران

همچنین سرکلانتر ششم پلیس پیشگیری تهران بزرگ نیز از دستگیری ۲ مرد زورگیر که از شهروندان با تهدید سلاح سرد زورگیری می‌کردند، خبر داد و گفت: متهمان دارای سوابق متعدد زورگیری و شرارت هستند.

سرهنگ رسول بهرامی در این خصوص توضیح داد: ۲۱ آذر ماه سال جاری عملیات کلانتری ۱۵۹ بیسیم در حال گشت زنی در محدوده خیابان جهانگرد تهران بودند که به ۲ نفر که افراد گذری از خیابان را زاغ زنی می کردند، مشکوک و تحت مراقبت‌های ویژه پلیسی قرار می دهند.

وی افزود: متهمان در همین حین به طرف شهروندی حمله ور و با تهدید سلاح سرد از وی اقدام به زورگیری کرده که ماموران به سرعت برای دستگیری زورگیران وارد عمل شدند و متهمان به محض رویت خودروی گشت از محل متواری شدند.

سرهنگ بهرامی به اقدامات پیش دستانه پلیس و آمادگی هر چه تمام تر ماموران کلانتری اشاره کرد و گفت: با اجرای طرح مهار و اعلام مشخصات متهمان به سایر گشت های انتظامی با استفاده از شگردهای پلیسی متهمان را زمینگیر و دستگیر می‌کنند.

وی ادامه داد: در بازرسی بدنی از متهمان یک قبضه سلاح سرد و یک افشانه دفاع شخصی کشف شد و در بازجویی از متهمین موقعیت مخفیگاه آنها شناسایی شد.

سرکلانتر ششم پلیس پیشگیری تهران بزرگ ادامه داد: از مخفیگاه متهمین ۳ دستگاه تلفن همراه سرقتی به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال کشف شد و با استعلام از سابقه متهمان مشخص شد متهمان دارای سوابق متعدد زورگیری هستند.

سرهنگ بهرامی یادآور شد: چهار نفر از مال باختگان به همراه متهمان پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha