۲۳ آذر ۱۴۰۲، ۲۱:۴۷
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85322670
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فنلاند ۱۵ پایگاه نظامی خود را در اختیار آمریکا قرار می دهد

تهران- ایرنا- «آنتی هاکانن» وزیر دفاع فنلاند گفت که نیروهای آمریکایی در ۱۵ پایگاه نظامی این کشور اروپایی مستقر می شوند.

به گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک، هاکانن پنجشنبه اظهار کرد: آمریکا متعهد است در دوره‌های سخت از ما حفاظت کند. این یک پیام بسیار مهم است.

این دسترسی بر اساس توافقی که قرار است هفته آینده میان آمریکا و فنلاند امضا شود، فراهم خواهد شد و نیروهای هوایی، زمینی و دریایی ایالات متحده در این پایگاه‌ها مستقر می‌شوند.

هاکانن هفته گذشته گفت که فنلاند هزار و ۳۴۰ کیلومتر مرز مشترک با روسیه دارد و به خاطر همین سرویس های اطلاعاتی فنلاند به عنوان جدیدترین عضو سازمان ناتو، اقدامات روسیه را در سطح جهانی زیر نظر دارند.

فنلاند و سوئد پس از حمله روسیه به اوکراین درخواست پیوستن به ناتو را مطرح کردند. سوئد به دلیل مخالفت ترکیه و مجارستان تاکنون نتوانسته است به ناتو ملحق شود.

پوستن فنلاند به ناتو، هم زمان با هفتاد و چهارمین سالگرد امضای پیمان آتلانتیک شمالی در ۴ آوریل ۱۹۴۹ صورت گرفت و اولین گسترش مرزهای این ائتلاف دفاعی از زمان پیوستن مقدونیه شمالی در سال ۲۰۲۰ است.

روسیه هشدار داده بود که عضویت فنلاند در ناتو «تازه ترین مورد از تشدید و وخامت اوضاع است».

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین هشدار داده بود: گسترش ناتو حمله به امنیت و منافع ملی روسیه است. پیوستن فنلاند به ناتو، روسیه را مجبور به اتخاذ تدابیر متقابل برای حفاظت از امنیت خود خواهد کرد. روسیه از نزدیک اقدامات ناتو برای استقرار تسلیحات و زیرساخت های نظامی در فنلاند را زیر نظر خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha