۲۳ آذر ۱۴۰۲، ۲۳:۳۹
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85322712
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی نتانیاهو را تهدیدکرد

تهران-ایرنا- «بنی گانتس» وزیر جنگ پیشین و عضو کابینه جنگ کنونی رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل را تهدید کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری "سما" فلسطین، روزنامه اسرائیلی «یدیعوت آحارانوت» چاپ سرزمین‌های اشغالی نوشت: گانتس در کنفرانس مطبوعاتی گفت که کسانی هستند که آتش به اختلافات خیالی می‌اندازند تا به روابط ما و آمریکا ضربه بزنند.

گانتس گفت: مأموریت ما آن است که رزمندگان اسرائیل مأموریت خود را پایان داده و گروگان‌ها برگردند.

وی افزود: با متحدان آمریکایی توافق کردیم که امنیت در جنوب نوار غزه را تأمین و تهدید حماس برچیده شود.

گانتس افزود: اسرائیل صرف نظر از مدت زمان حضور در غزه، شرایط امنیتی در این باریکه را حفظ خواهد کرد.

وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی گفت: بازسازی غزه با همکاری کشورهای عربی که آمادگی خود را برای این کار اعلام کرده، انجام خواهد شد.

وی گفت: اسرائیل قدردان حمایت بی انتهای آمریکا است.

بسیاری از محافل سیاسی رژیم صهیونیستی نتانیاهو را عامل کم رنگ شدن ائتلاف اسرائیل و ایالات متحده می دانند به طوری که این گمانه زنی پس از سخنان انتقاد آمیز جوبایدن رئیس جمهوری آمریکا علیه بی بی شدت یافته است.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا چهارشنبه شب اذعان کرد که رژیم اسرائیل به دلیل بمباران بی رویه و گسترده به نوار غزه و کشته شدن هزاران غیرنظامی فلسطینی در حال از دست دادن حمایت جامعه بین المللی است.

رئیس جمهوری ۸۱ ساله آمریکا که برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ این کشور کاندیدا شده است، در یک رویداد جمع آوری کمک های مالی در واشنگتن گفت: «آنها در حال از دست دادن این حمایت هستند.»

او افزود: نتانیاهو باید کابینه خود را تقویت و تغییر دهد تا راه حلی بلندمدت برای مناقشه اسرائیل و فلسطین پیدا کند.

بایدن اظهار کرد: کابینه کنونی، افراطی ترین کابینه است و راه حل دو کشوری را نمی خواهد. نتانیاهو نمی تواند در آینده به تشکیل دولت فلسطین نه بگوید. نتانیاهو باید تصمیم سختی بگیرد.

رئیس جمهوری آمریکا در طول چندین دهه فعالیت سیاسی خود بارها این ادعا را بیان کرده است، اما این بار، اظهارات وی انتقادات تند از جمله برخی از گروه های یهودی آمریکایی را برانگیخت. منتقدان خاطرنشان کردند که آمریکا خانه میلیون ها یهودی است که امنیت آنها باید بر عهده دولت آمریکا باشد نه کشور دیگر.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha