۲۴ آذر ۱۴۰۲، ۰:۵۷
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85322733
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دیدار رییس جمهور اوکراین با فرماندهان نظامی آمریکا در آلمان

تهران-ایرنا- ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین روز پنجشنبه با فرماندهان آمریکایی در پایگاه ارتش آمریکا در آلمان دیدار کرد.

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا از "آناتولی", زلنسکی در این دیدار درباره کمک‌های مداوم به اوکراین با مقامات نظامی آمریکا گفتگو کرد.

این دیدار به دنبال مذاکرات قبلی زلنسکی در واشنگتن و درخواست وی از کنگره آمریکا برای حفظ تعهد خود به ارائه کمک‌های نظامی به اوکراین انجام می‌شود.

فرماندهان نظامی برجسته آمریکا در اروپا از جمله کریستوفر کاولی که هم سمت ریاست مرکز فرماندهی اروپای ارتش آمریکا و هم فرمانده عالی متحدان ناتو را بر عهده دارد، در این گفتگوها شرکت کردند.

در بیانیه دولت اوکراین آمده است: «کاولی و زلنسکی درباره ادامه حمایت آمریکا از نیازهای فوری اوکراین گفت‌وگو کردند.»

در این بیانیه افزوده شده است: دو طرف همچنین در مورد تلاش‌های مستمر آمریکا و جامعه بین المللی برای آموزش نیروهای مسلح اوکراین گفتگو کردند.

زلنسکی در بیانیه‌ای پس از دیدارهایش در ویسبادن گفت: «ما برای پیروزی به این حمایت‌ها به شدت نیاز داریم و انتظار داریم که کنگره آمریکا به زودی تصمیم حیاتی برای ادامه چنین حمایت‌های از اوکراین اتخاذ کند.»

به گزارش ایرنا, سفر روز سه‌شنبه زلنسکی به پایتخت آمریکا با آن‌چه وی در اولین سفر خود به خارج از اوکراین پس از آغاز زمان جنگ در دسامبر ۲۰۲۲ تجربه کرد، تفاوت بسیاری داشت. زلنسکی در این سفر به‌جای تشویق نمایندگان آمریکایی، پرچم‌های برافراشته اوکراین و تضمین ارسال سلاح‌های بیشتر از سوی کنگره، خود را در برابر دیواری از جمهوری‌خواهان مخالف دید که پیش از تصویب کمک‌های جدید به کی‌یف خواستار تصویب قوانین سخت‌تر مهاجرتی به ایالات متحده بودند.

از طرفی بعید به نظر می‌رسد که بن‌بست‌های موجود در مورد مهاجرت تا پایان هفته که نمایندگان کنگره قرار است به تعطیلات بروند،‌حل شود.

میچ مک‌کانل، نماینده ارشد جمهوری‌خواه سنا که خود از حامیان قوی اوکراین محسوب می‌شودُ تصویب سریع یک بسته حمایتی از این کشور را "عملاً غیرممکن" خوانده است."

پیش از آن بایدن از یک بسته کمکی نظامی ۲۰۰ میلیون دلاری به اوکراین خبر داد و از کنگره نیز خواست تا پیش از تعطیلات سال نوی میلادی کمک‌های جدید به کی‌یف را تصویب کند.

اما میچ مک‌کانل رهبر جمهوریخواهان سنا سه‌شنبه گفت که تصویب بسته کمکی جدید به اوکراین تا پیش از آغاز تعطیلات کنگره «عملا غیرممکن است.»

بایدن از کنگره ۱۴.۳ میلیارد دلار کمک مالی اضافی برای حمایت از رژیم اسرائیل، ۶۱.۳ میلیارد دلار بودجه برای کمک به تجهیز اوکراین برای جنگ با روسیه و چهار میلیارد دلار نیز برای مقابله با نفوذ چین درخواست کرده بود. مبالغ درخواستی دیگر نیز برای امور مرزی در آمریکا در نظر گرفته شده بود.

اما جمهوریخواهان خواهان افزایش بودجه مرزی و مسائل مربوط به مهاجران هستند و با درخواست جدید بایدن مخالفت کرده‌اند.


اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha