امام جمعه کرمان: ناامید کردن مراکز علمی خیانت به کشور است

کرمان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با بیان اینکه ناامید کردن مراکز علمی خیانت به کشور است گفت: پیشرفت های کشور باوجود تحریم های همه جانبه و سخت پس از انقلاب، برای کشور افتخارآمیز بوده است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در خطبه های نمازجمعه این هفته شهر کرمان با طرح این پرسش که چرا برخی افراد در مراکز علمی دانشمندان را ناامید می کنند تا در مسابقات و رقابت جهانی شرکت نکنند و آیا تیم ناامید می تواند پیروز شود؟ عنوان کرد: آنان که جوانان مراکز علمی را ناامید می کنند یا می دانند و خیانت می‌ورزند یا ندانسته به دشمن کمک می کنند.

وی ادامه داد: ما براساس آمار و ارقام جهانی در حوزه پیشرفت علم و فناوری در رتبه ۱۶ دنیا قرار گرفته‌ایم و این پیشرفت‌ها به برکت انقلاب اسلامی به وجود آمده است.

وی اظهار داشت: سرعت علم در ایران ۱۱ برابر از متوسط جهانی بالاتر است، حتی در برخی از بخش ها در رتبه یک یا جزو پنج کشور برتر جهان قرار گرفتیم.

امام جمعه کرمان  گفت: وحدت یعنی کشوری آباد، آزاد و پیشرفته در سایه خون شهدای عزیز و ارزشمند و این امر زمانی اتفاق می افتد که ما امیدوار هستیم و همه به خواسته ولایت فقیه جامه عمل بپوشانیم.

ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به سالگرد شهید آن مفتح و تندگویان افزود: وحدت حوزه و دانشگاه وحدتی در هدف است که حوزه و دانشگاه ماموریت و مسئولیت دارند اما باید برای رسیدن به هدفی واحد ماموریت خود را به سرانجام برسانند و دینداری را در کنار پیشرفت عمران و آبادانی مورد توجه قرار دهند.

وی یادآور شد: دانشمندان حوزوی و دانشگاهی باید کنار هم جامعه‌ای فعال، پویا و دیندار را رقم بزنند.

وتو آتش بس در غزه قتل عام انسانیت بود

نماینده ولی فقیه در استان کرمان در ادامه با اشاره به سالگرد تبعید امام خمینی(ره) به موضوعات دیگر نیز اشاره و بیان کرد: روز جهانی عاری از خشونت و افراطی گری را داریم اما با کمال تأسف برای جهانی با شعارهای رنگارنگ، شاهد نسل کشی و جنایت در دنیا به ویژه در غزه هستیم.

وی ابراز داشت: سازمان ملل تشکیل شده که جلو جنگ را بگیرد اما برای خودشان حق وتو گذاشتند که آمریکا تاکنون ۴۰ بار حق وتو را به نفع رژیم غاصب استفاده و از آتش بس جلوگیری کرده است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی خاطرنشان کرد: آتش بسی که ۱۳ رای موافق و یک ممتنع از ۱۵ رای داشت توسط آمریکا وتو شد تا زنان و کودکان فلسطینی کشته شوند.

وی ادامه داد: آتش بس در غزه را وتو کردند تا انسانیت را به مسلخ ببرند و مسلمانان را قتل عام کنند و ناجوانمردانه گفتند با گلوله، موشک یا آمپول باید مسلمانان را قتل عام کنیم و این، نگاه غاصب صهیونیست‌هاست.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: چه زمانی در راستای عدالت از حق وتو استفاده کردید؟ چرا آنان که از حقوق زن دم می زدند، امروز از زنان غزه دفاع نمی کنند آنان که در آشوب ها صدایشان گوش دنیا را پر کرده بود و بلندگوهای نحس جهان از آنان دفاع می کردند، چرا ساکت مانده اند؟

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) به عنوان نماد فضیلت، تقوا و دین داری گفت: اهل تقوا باشید و خدا ترسی را فراموش نکنید.

وی یادآور شد: آن حضرت به صورت تمام قد در دفاع از حق یعنی نبوت و امامت دفاع کرد تا آنجا که جان خود را تقدیم و شهیده این راه شد.

امام جمعه کرمان افزود: باید جانشین امام زمان (عج) و مقام معظم رهبری را دریابیم؛ همانگونه که شهدا و رزمندگان در خط امام خمینی(ره) جان دادند و مطیع محض ایشان بودند، همانطور که شهید سلیمانی تبعیت از امام و مقام رهبری را در اولویت قرار داده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha