۲۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۵۶
کد خبرنگار: 2862
کد خبر: 85323012
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خطیب جمعه قم: راهبرد رژیم صهیونیستی نابودی غزه است

قم- ایرنا - امام جمعه قم با اشاره به تشدید حملات و بمباران‌های صهیونیست‌های متجاوز به غزه گفت: راهبرد رژیم صهیونیستی بر این موضوع تاکید شده که نباید در آینده‌ای نه چندان دور، شهری به نام غزه وجود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم در مصلای قدس این شهر افزود: اسرائیل غاصب با حمایت تمام و بدون چون و چرای آمریکا و اروپا و برخی کشورهای مزدور در پی کشتار و ویرانی و نسل‌کشی همه جانبه درغزه است و همزمان تلاش می‌کند مردم این منطقه را به سمت صحرای سینا در مصر کوچ داده و آنان را اسکان دهد، موضوعی که با واکنش و مقاومت دولت مصر بنا به ملاحظات خودش، مواجه شده‌است.

وی اظهار کرد: مردم مظلوم غزه با توکل برخدا و مقاومت خودشان، همچنان در برابر این توطئه و جنایت‌های اسرائیل غاصب ایستاده‌اند، غیرت دینی و انسانی حکم می‌کند که همه به یاری این مردم بشتابند.

خطیب‌ جمعه قم در بخش دیگری سخنان با تاکید بر اهمیت حضور در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای‌اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در سال جاری خاطرنشان کرد: مجلس در نظام جمهوری اسلامی ، از اهمیت خاصی برخوردار است، و محور بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها، قانون‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌هاست و چراغ هدایت دولت و ملت را در دست دارد.

عضو خبرگان رهبری نقش عمده مردم در شکل‌گیری این دو مجلس را مورد توجه قرار داد و گفت: در این دوره به خاطر ملاحظه‌هایی از جمله حوادث فلسطین بر مشارکت حداکثری تاکید شده چرا که دشمن با سیاه‌نمایی و برنامه‌ریزی به صورت چراغ خاموش در تلاش است، مردم مشارکت سردی در انتخابات داشته باشند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای انتخاب ۲۹۰ نماینده برای یک دوره چهارساله و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب ۸۸ عضو این مجلس برای یک دوره هشت ساله روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

تولیت آستان حضرت معصومه(س) همچنین ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت جانسوز حضرت زهرا(س) افزود: این روز به عنوان گرامی‌داشت، شهید گمنام نام‌گذاری شده، چند سالی است که در این روز، پیکر شهیدان گمنام تشییع می‌شود، امسال نیز پیکر ۲۸۰ شهید گمنام در اقصی نقاط کشور تشییع خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به بیست‌وپنجم آذرماه روز پژوهش تصریح کرد: اهمیت دادن به پژوهش و پژوهش‌گران و کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، نقش بسزایی در رسیدن کشور به خودکفایی دارد.

وی اضافه کرد: این روز را نام‌گذاری کرده‌اند تا با قدردانی و تشویق پژوهشگران، به آنان انگیزه داده شود.

امام جمعه قم همچنین با گرامی‌داشت بیست‌وششم آذرماه روز حمل‌ونقل بیان داشت: یک حماسه بزرگ از طرف کامیون‌داران عزیز کشور در اواخر پاییز سال ۱۳۶۱ رقم خورد.

وی ادامه داد: در حالیکه حدود ۱۰۰ کِشتی حامل کالاهای ضروری در بنادر جنوبی کشور پهلو گرفته بودند و خطر حمله دشمن بعثی آنها را تهدید می‌کرد، امام اُمت با یک فرمان تاریخی، کامیون‌داران بسیجی را برای مشارکت در تخلیه بار این کشتی‌ها فراخواندند و این عزیزان هم صحنه‌های زیبایی از فداکاری و جهاد شبانه‌روزی را رقم زدند از این رو شورای فرهنگ عمومی، ۲۶ آذرماه را روز ملی حمل‌ونقل قرار داده‌است.

سعیدی همچنین با اشاره به بیست‌وهفتم آذرماه سالروز شهادت آیت‌الله محمد مفتح به دست گروهک منحرف فرقان در سال ۱۳۵۸ یادآور شد: به همین مناسبت این روز که از یادگارهای ارزشمند امام امت است، به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نام‌گذاری شده‌است.

وی با یادآوری نگاه حضرت امام راحل در مورد وحدت حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: از نظر ایشان با وحدت این ۲ قطب متفکر، کشور به رشد واقعی و تعالی و ترقی حقیقی می‌رسد، به همین علت باید این ۲ مجموعه ارزشمند یعنی حوزه و دانشگاه به آنچه امام امت و رهبر فرزانه انقلاب فرمودند، تامل کنند و مراقب کید و مکر دشمنان باشند.

خطیب جمعه قم: راهبرد رژیم صهیونیستی نابودی غزه است

رئیس دانشگاه صنعتی قم نیز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم گفت: تمرکز بر اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی برای کشور حیاتی است.

جلال رضایی نور با استناد به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گفت: می‌توانیم با مدیریت جهادی عزت و پیشرفت ایران اسلامی را در همه عرصه‌ها به ارمغان آوردیم. معظم مقام معظم رهبری مدظله العالی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با اشاره به تحریم دشمنان ،خود اتکایی به وسیله علم و فناوری را موتور پیشران حرکت کشور قلمداد می‌کنند.

وی افزود:‌ یکی از محورهای مهم در بیانیه گام دوم انقلاب، «علم و پژوهش» است.دانش، آشکارترین وسیله‌ی عزت و قدرت یک کشور است. روی دیگر دانایی، توانایی است. دنیای غرب به دلیل دانش خود توانست برای خود ثروت و نفوذ و قدرت 200‌ساله فراهم کند و باوجود تهیدستی در بنیان‌های اخلاقی و اعتقادی، با تحمیل سبک زندگی غربی به جوامع عقب‌مانده از کاروان علم، اختیار سیاست و اقتصاد آن‌ها را به دست گیرد.‌ما به سوءاستفاده از دانش مانند آنچه غرب کرد، توصیه نمی‌کنیم، امّا مؤکداً به نیاز کشور به جوشاندن چشمه‌ دانش در میان خود اصرار می‌ورزیم.

وی گفت: دانشگاه صنعتی قم که در مسیر اقتصاد دانش بنیان گام برمی‌دارد هم اینک با بیش از 2 هزار دانشجو و ۷۲ عضو هیئت علمی با ۲۷ رشته فنی و مهندسی از مقاطع کارشناسی تا مقطع دکتری در حال فعالیت است. این دانشگاه با کسب رتبه اول اشتغال فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی در سال۱۳۹۹ ، کسب رتبه دوم اشتغال فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی و رتبه نهم مقطع کارشناسی ارشد در سال ۱۴۰۰ می‌کوشد بسترساز توسعه شهر کریمه اهل بیت باشد.

رضایی نور گفت: این دانشگاه در راستای خودکفایی و خودباوری دانشجویان تفاهم‌نامه همکاری با سازمان فنی و حرفه ای استان دارد و با برگزاری ۱۴۳ عنوان دوره مهارت آموزی، به دانشجویان در کسب مهارت کمک می‌کند تا زمینه ساز رونق صنعت با تکیه بر تولید محصولات با کیفیت ایرانی و حفظ استقلال ایران اسلامی باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha