۲۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۵۷
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85323036
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه کاشان: بزرگ‌ترین حامی ولایت حضرت زهرا(س) است

کاشان _ ایرنا_ نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: زندگی حضرت زهرا(س) سرشار از درس‌های فراوان در دفاع از حضرت علی بن ابی طالب (ع) است و ایشان بزرگ ترین حامی ولایت هستند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کاشان که در مصلای بقیه‌الله‌الاعظم (عج) این شهر اقامه شد افزود:بزرگ ترین مدافع ولایت علی بن ابی طالب حضرت زهرا(س) است که با قلب، ید  و زبان ایشان را یاری کرد و امروز بعد از گذشت ۱۴۰۰ سال حضرت زهرا(س) پیروز هستند.

وی اظهار کرد:امروز شاهد گسترش معنویت در نقاط عالم هستیم،اگر خطبه حضرت زهرا(س) نبود دین خدا و نام پیامبر اکرم (ص) محو شده بود اما روز گذشته در مشهدالرضا، تولیت آستان قدس رضوی حجت الاسلام مروی اعلام کردند که امام رضا(ع) ۳۰ میلیون زائر دارند و این ها به برکت فاطمه(س) است.

امام جمعه کاشان بیان کرد: ولایت علی بن ابی طالب(ع) بالاترین نعمت است، بالاترین دشمنی شیطان هم با ولایت است،در ایه ۱۷ سوره اعراف شیطان می گوید که سراغ انسان از همه جهات می آید تا بیشتر مردم شاکر نباشند.

حجت الاسلام حسینی گفت:۲۷ آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه است،مقام معظم رهبری در سال ۱۳۷۳ فرمودند حوزه و دانشگاه مکمل یکدیگر هستند و برای پرواز به سطوح عالی بشری ۲ بال هستند.

وی اظهار کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی علم و دین باید در کنار هم حرکت کنند،حوزه دنبال بیان خواسته های الهی است و دانشگاه دنبال بیان اقدامات خداوند در جهان است،باید بین حوزه و دانشگاه تبادل باشد.

امام جمعه کاشان بیان کرد:مقام معظم رهبری ۲۷ آذر سال ۱۳۶۰ فرمودند حوزه باید از دانشگاه آینده نگری همراه با طرح و برنامه را بگیرد و دانشگاه باید از حوزه اخلاص،صفا، ایثار و زهد را بگیرد.

حجت الاسلام حسینی گفت:هدف صهیونیست ها در دوره اول جنگ با غزه نابودی حماس و پس گرفتن اسرای اسرائیلی اعلام کرد بعد از ۴۸ روز نتانیاهو به آتش بس تن داد و مشخص شد به هیچ کدام از اهدافش نرسیده است.

وی افزود:هفت روز آتش بس بود و دور دوم حملات علیه غزه آغاز شد،نتانیاهو خبیث روی جنوب غزه متمرکز شده،در این منطقه رفح و خان یونس و اقع شده که بخش خان یونس با حماس و گردان های قسام گره خورده و مدعی تضعیف حماس است و با هدف کوچ مردم غزه به مصر، رفح را بمباران می کند.

وی اظهار کرد: کابینه نتانیاهو برای جلوگیری از بی اعتباری اش به دنبال کسب دستاورد هستند اما جبهه مقاومت سد محکمی در مقابل آنهاست.

امام جمعه کاشان بیان کرد: دبیرکل سازمان ملل متحد برای نخستین بار از ماده ۹۹ منشور سازمان ملل استفاده کرد، این ماده می گوید وقتی امنیت و صلح جهانی به خطر افتد دبیرکل سازمان ملل می تواند تقاضای تشکیل جلسه فوری داشته باشد.

حجت الاسلام حسینی گفت: تا کنون ۱۸ هزار نفر از مردم فلسطین به شهادت رسیدند،۴۲ هزار نفر مجروح شدند،جلسه شورای امنیت تهاجم رژیم غاصب صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین برگزار شد اما آمریکا پیشنهاد آتش بس فوری در غزه را وتو کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: حضرت علی (ع) در حکمت ۳۸ نهج البلاغه خطاب به امام حسن مجتبی(ع) می فرمایند پسرم از دوستی با فرد فاسد پرهیز کن چون به بهای اندک تو را می فروشد و از ارتکاب علنی گناه ترسی ندارد.

حجت الاسلام حسینی گفت: گاهی یک کشور زورگویی می کند، صدام به کشور ما حمله کرد و سپاه، بسیج،ارتش و نیروی انتظامی ما مشت محکمی بر دهان این فرد زورگو زدند،گاهی اوقات زورگویی شکل بین المللی دارد مثل زورگویی آمریکا و اسرائیل که نمونه آن وتو قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل علیه اسرائیل است.

وی افزود:قرآن کریم در آیه ۷۶ سوره بقره می فرماید «وَإِذَا لَقُوا الَّذِینَ آمَنُوا قَالُوا آمَنَّا وَإِذَا خَلَا بَعْضُهُمْ إِلَیٰ بَعْضٍ قَالُوا أَتُحَدِّثُونَهُمْ بِمَا فَتَحَ اللَّهُ عَلَیْکُمْ لِیُحَاجُّوکُمْ بِهِ عِنْدَ رَبِّکُمْ ۚ أَفَلَا تَعْقِلُونَ»یعنی هرگاه با مؤمنان روبرو شوند گویند: ما نیز ایمان آورده‌ایم؛ و چون با یکدیگر خلوت کنند گویند: چرا دری که خدا از علوم به روی شما گشوده به روی مسلمانان باز می‌کنید تا به کمک همان علوم با شما نزد خدایتان محاجّه کنند؟ چرا راه عقل و اندیشه نمی‌پویید؟

وی اظهار کرد: بزرگان تفسیر در خصوص این آیه می گویند خداوند سه صفت دیگر بنی اسرائیل شامل نفاق،کتمان حقایق و انحراف عقیدتی را بیان کرده است.

امام جمعه کاشان بیان کرد: در جلد پنج تسنیم در صفحه ۲۰۵ علت نفاق را ضعف عزم و اراده در مقابل قدرتی بالاتر و دیگری قوت نیرنگ فرد با هدف استثمار و استعمار دیگران است.

حجت الاسلام حسینی گفت: یهودیان از بیان صفات پیامبر اسلام (ص) پرهیز می کردند،پیامبر اسلام (ص) با علم الهی از نفاق بعضی از افراد باخبر بودند اما به امید هدایت آنها با این منافقان مدارا کردند.

وی افزود: در شرایط کنونی عده ای معتقدند تحمل منافقان مربوط به دوره ضعف اسلام بوده اما امروز دوره قوت اسلام است و باید با منافق با قدرت برخورد شود اما عده ای معتقدند مهلت هنوز باقی است یعنی اگر ضرر نفاق منافق به دیگران سرایت نکند اما اگر سرایت کرد باید با وی برخورد شود.

وی اظهار کرد:توصیه به تقوا از دعای مکارم و بیان صفات بنی اسرائیل شامل نفاق،کتمان مضمون حقایق و انحراف عقیدتی که نباید انسان این  صفات را داشته باشد،خلاصه خطبه نخست نماز جمعه این هفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha