دستور رییس جمهور برای پیشرفت استان های زاگرس نشین اجرایی شود

خرم‌آباد - ایرنا - نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: دستور رییس جمهور برای پیشرفت استان های زاگرس نشین و جبران عقب ماندگی‌های این استان‌ها باید مورد توجه همه مسوولان قرار بگیرد و اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سیداحمدرضا شاهرخی در خطبه های این هفته نماز جمعه خرم آباد در مصلای الغدیر این شهرستان اظهار کرد: تمام افکار، اندیشه ها و اقدامات در داخل کشور باید متوجه پیشرفت در همه عرصه ها و استان ها باشد.

وی افزود: باید متوجه دشمن بود و آمادگی مقابله با توطئه های داخلی و خارجی دشمن را داشت، در لرستان همه مسوولان و مردم شبانه روز در حال تلاش برای پیشرفت همه جانبه استان باشند.

نماینده ولی فقیه در لرستان تصریح کرد: تسریع در زیرساخت ها، احداث راه آهن و سد معشوره بدون کاستن از ارتفاع و حجم مخزن، تکمیل بیمارستان ها، راه اندازی صنایع تعطیل، نیمه تعطیل و یا نیمه تکمیل، احداث صنایع جدید نیاز ضروری لرستان است و منجر به کاهش آسیب های اجتماعی و بیکاری در این استان می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی بیان کرد: گسترش فرهنگ حجاب و عفاف و حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر و سایر اقدامات فرهنگی و اجرایی نیاز استان است و افکار عمومی باید متوجه این موضوعات باشند.

وی تقدیر، تجلیل و نقد منصفانه باید وجود داشته باشد، ادامه داد:‌ بداخلاقی ها و بدزبانی ها نباید مردم، مسوولان و خواص را از پیشرفت استان و ارتقای فرهنگی و دینی غافل کند.

امام جمعه خرم آباد با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) تاکید کرد: مقام و منزلت حضرت زهرا (س) بسیار باارزش و قدر و منزلت این حضرت همچون قبر مطهر ایشان مخفی است.

وی اضافه کرد: یکی از علمای اهل تسنن در این رابطه می گوید: حیف است مقام و منزلت حضرت زهرا (س) با قلم بر روی کاغذ نوشته شود، بلکه باید با مشک و عنبر و بر روی گل نوشت.

نماینده ولی فقیه در لرستان همچنین با اشاره به ۲۵ آذرماه روز تحقیق و پژوهش و ۲۷ آذرماه سالروز شهادت عالم متفکر و روحانی مجاهد شهید آیت الله دکتر "محمد مفتح" عنوان کرد: آموزش، پژوهش و نوآوری راه موفقیت و پیشرفت در هر دولت و کشور است که امیدواریم مسوولان با طراحی، برنامه ریزی و اقدامات به جا، پیشرفت فرهنگی را رقم بزنند.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی با بیان اینکه روز شهادت دکتر مفتح به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نام‌گذاری شده است، اضافه کرد: برای داشتن جامعه ای پیشرو در حوزه علم، دین، معنویت و اخلاق نیاز به اقدام مشترک حوزه و دانشگاه است.

وی یادآور شد: فعالیت های علمی و پژوهشی دانشگاه ها باید در خدمت مردم باشد و حوزه های علمیه هم با فعالیت های فرهنگی، مذهبی و تبلیغ علم و معارف اسلامی خستگی ناپذیر همچون گذشته این برنامه ها را با جدیت و کیفیت بهتری دنبال کنند.

امام جمعه خرم آباد در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به انتصاب فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان تصریح کرد: تکریم و معارفه ها در سیستم مدیریت یک امر رایج است اما مسئله این تکریم و معارفه را متفاوت با سایر انتصاب ها نموده است، زیرا سپاه حضرت ابوالفضل(ع) محل عروج فرزندان رشید و دلاور این استان بوده که سرمایه های گرانبهایی برای این اسلام و مردم بوده اند.

وی افزود: خانواده معظم شهدا و پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت و خانواده های جانبازان و آزادگان و عموم مردم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را از آن خود می دانند و به آن دلبستگی دارند و همین باعث متفاوت شدن این تکریم و معارفه شده است.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی بیان کرد: بخشی از پیشرفت و سازندگی در همه عرصه ها وظیفه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استان و برای لرستان مهم بوده و است که این مسوولیت خطیر را فردی شایسته برعهده گیرد.

وی افزود: سردار نعمت اله باقری فرمانده جدید سپاه استان استعلام های لازم را از بازرسی سپاه، حوزه نمایندگی ولی فقیه، حفاظت و اطلاعات و دیگر بخش ها کسب کرده و از سوی فرماندهی کل سپاه انقلاب اسلامی به عنوان فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان معرفی شده که نشان می دهد فرمانده ای متعهد، توانمند و دارای دانش و تجربه نظامی و سلامت کاری است.

حجت الاسلام شاهرخی بیان کرد: سردار مرتضی کشکولی فرمانده سابق سپاه حضرت ابوافضل(ع) لرستان نیز از یادگاران دوران دفاع مقدس است و مسوولیت های خطیری را در استان های مختلف کشور برعهده داشته و خدمات ماندگاری را برای مردم ارائه داد و در میان فرماندهان از برجستگی و امتیازات غیرقابل انکاری برخوردار است.

وی در ادامه افزود: روز حمل و نقل را به طلایه داران این عرصه تبریک می گوییم چرا که حمل و نقل باعث پیشرفت می شود و بخشی از پیشرفت کشور مرهون زحمات این عزیزان است.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی همچنین با اشاره به روز دوشنبه به عنوان روز جهان عاری از خشونت گفت: حق وتویی که در اختیار قدرت های سلطه گر و شیطان بزرگ نهاده شده یعنی گسترش جرم و خشونت، رژیم صهیونیستی به فضل الهی در میدان شکست خورده و بی آبرو شده و خواری این رژیم و گرگ های درنده همدست وی را از خداوند منان خواستاریم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha