رئیس‌جمهوری صربستان: ۶۰ درصد آمریکایی‌ها مخالف سیاست‌های اسرائیل هستند

مسکو- ایرنا- رئیس‌ جمهوری صربستان با اشاره به تحولات اخیر خاورمیانه گفت که برای نخستین بار است که در آمریکا بیش از ۶۰ درصد مردم مخالف سیاست‌های رژیم اسرائیل هستند.

به گزارش روز جمعه ایرنا از اسپوتنیک، الکساندر ووچیچ با انتقاد از سیاست‌های دوگانه غرب افزود: پس از رنج غیرنظامیان در غزه، برای غرب بسیار دشوار است که جهان را متقاعد کنند که استاندارد دوگانه وجود ندارد.
وی تصریح کرد: غربی‌ها همچنین می خواهند از ابزارهای سیاسی استفاده کنند تا روسیه و برخی کشورهای دیگر را از اشاره به آنچه غرب در کوزوو انجام داد، منع کنند.
رئیس‌جمهوری صربستان در بخش دیگری از گفت و گو با این رسانه روس اظهار داشت: درگیری در اوکراین طولانی خواهد بود، زیرا هیچ کس در جهان پیشنهاد صلحی که برای همه طرف ها قابل قبول باشد ارائه نکرده است.
وی ادامه داد: اگر به وضعیت اوکراین نگاه کنید، واضح است که روسیه را نمی توان در جنگ شکست داد؛ این واقعیت، از قبل برای همه روشن است.
ووچیچ با تأکید بر اینکه باید راه حلی برای مناقشه اوکراین یافت، اظهار داشت: هیچ کس نمی داند چگونه راه حلی پیدا کند. پوتین نمی داند چگونه، آمریکایی ها نیز نمی دانند چگونه؛ با این وجود طرف‌های درگیر در این مناقشه در تلاش هستند تا راهی برای توقف آن پیدا کنند.
رئیس‌جمهوری صربستان خاطرنشان کرد: دستیابی به این راه‌حل غیرممکن به نظر می‌رسد چرا که کوچکترین امتیازی در مذاکرات به نظر افکار عمومی به مثابه خیانت و تسلیم منافع ملی تلقی خواهد شد، در این شرایط، این مناقشه ماهیت طولانی مدت پیدا کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha