۲۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۹:۵۷
کد خبرنگار: 2862
کد خبر: 85323258
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آیین بزرگداشت هشتمین سالگرد شهدای نیجریه در قم برگزار شد

قم- ایرنا - در آستانه شهادت جانسوز حضرت فاطمه زهرا(س) آیین گرامی‌داشت هشتمین سالگرد شهیدان حادثه شهر زاریای نیجریه جمعه شب با حضور زائران، مجاوران و قشرهای مختلف مردم در شبستان امام‌(ره) حرم حضرت معصومه در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در آیین که با نوحه‌خوانی و ذکر مصیبت مداح اهل بیت همراه بود، مسئول اتاق فکر رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌های کشور با تجلیل از مقام شامخ شهیدان نیجریه و مقاومت شیعیان این کشور اظهار کرد: یکایک شما مسئول اُمت اسلامی و خلیفه خدا بر روی زمین هستید و امام زمان‌(عج) هم کار را به شما سپرده است.

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان افزود: شیخ باشکوه ما آقای زکزاکی با این احساس مسئولیت غوغایی به راه انداخت و مومن‌های زیادی را گرداگرد خود جمع کرد.ایشان با بهره‌گیری از مکتب رسول خدا(ص) به انسان‌ها بها داد و آنان نیز احساس عزت کردند.

ارتش نیجریه در آذرماه ۱۳۹۴ با حمله به حسینیه بقیة‌الله در شهر زاریا مرکز شیعیان نیجریه و محل اقامت آیت‌الله شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان این کشور، ۲ هزار تَن را به شهادت رساند.

آیین بزرگداشت هشتمین سالگرد شهدای نیجریه در قم برگزار شد

پناهیان همچنین با ذکر این نکته که امام زمان نیز با ارزش دادن به انسان‌ها، جهان را اداره خواهد کرد، بیان داشت: انسان‌ها به‌تدریج متوجه می‌شوند که تمدن غرب به آنها در رابطه با حقوق بشر، کرامت انسان و امانیسم دروغ گفته است.

مسئول اتاق فکر رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: تمدن غرب در مورد اینکه احزاب نماینده و سازمان‌دهی کننده رای مردم هستند، دروغ گفته، از این رو حرف راست را امام زمان(عج) خواهند زد و مردم نیز متوجه می‌شوند، اسلام دین احترام به انسان‌هاست.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه یادآور شد: پس از گذشت یک قرن مردم امروز متوجه شدند که ادعاهای غربی‌ها درباره دموکراسی، مردم‌سالاری و حقوق بشر دروغی بیش نبوده و باید به اصل ماجرا توجه کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مظلومیت حضرت زهرا(س) خاطرنشان کرد: علت مظلوم واقع شدن آن حضرت این بود که مردم به مسئولیت‌های دینی خود توجهی نکردند، در واقعه کربلا و شهادت امام حسین‌(ع) هم دشمنان از بی‌مسئولیتی مردم در قبال دین سوءاستفاده کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha