معاون وزیر ورزش: ورزشکاران پنج هزار شهید تقدیم کشور کردند

ساری - ایرنا - معاون توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزیر ورزش و جوانان گفت: ورزشکاران در هشت سال دفاع مقدس پنج هزار شهید سرافراز تقدیم کشور کردند که تعدادی از این شهدا از ورزشکاران ملی پوش بودند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد پولادگر شامگاه جمعه در یادواره ۲۰۱ شهید ورزشکار بابل در سالن آزادی این شهر اظهار کرد: رشادت‌های شهدای سرافراز بود که باعث شد در هشت سال دفاع مقدس یک وجب از خاک میهن به دست دشمن نیفتد و این امر در تاریخ ایران بی‌سابقه بود.

وی اضافه کرد: امروز باید قدرشناس پدر و مادرهای این شهدا باشیم که چنین فرزندان شایسته ای تربیت کردند و تکریم این عزیزان باید تا زمانی که زنده هستند به شایستگی هر چه تمام تر انجام شود.

پولادگر با بیان اینکه مازندران بیشترین شهید ورزشکار را تقدیم کشور کرده است، ادامه داد: شهر بابل هم در تعداد شهدای ورزشکار در سطح استان و کشور پیشتاز است.

معاون وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: برای بابل افتخار تاریخی است که علاوه بر آمار بالای شهدای ورزشکار،نخستین مدال طلای المپیک ایران را امامعلی حبیبی برای کشور کسب کرد.

وی اظهار داشت: تردیدی وجود ندارد که خوش رنگ ترین مدال، مدال شهادت است و در همیشه تاریخ این مدال جاودانه خواهد ماند.

پولادگر با بیان اینکه نام و یاد شهدا انگیزه آفرین است، ادامه داد: امروز که جوانان کشور ما به دنبال اسطوره هستند شهدای سرافراز ما باید به عنوان اسطوره‌های واقعی برای جوانان معرفی شوند و همه ما وظیفه داریم پیام شهدا را برای نسل جوان تشریح کنیم.

به گزارش ایرنا مازندران بیش از ۱۰ هزار شهید تقدیم کشور کرد که بابل با یک هزار و ۷۰۰ شهید به عنوان پایتخت شهدای شمال کشور معروف است که از این تعداد ۲۰۱ شهید ورزشکار هستند.

شهرستان ۶۰۰ هزار نفری بابل داری هفت شهر و شش بخش است.

معاون وزیر ورزش: ورزشکاران پنج هزار شهید تقدیم کشور کردند

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha