استیصال نیروهای آمریکا در برابر حملات مقاومت، فرمانده سنتکام را به منطقه کشاند  

نیویورک- ایرنا- فرمانده نیروهای آمریکایی در خاورمیانه این هفته به عراق و سوریه سفر و در آنجا از پایگاه‌های آمریکایی بازدید کرد که گروه‌های مقاومت به تلافی حملات رژیم اسرائیل علیه مردم غزه از ۱۷ اکتبر تقریبا ۱۰۰ بار به آنها حمله کرده‌اند تا به واشنگتن برای توقف حملات این رژیم فشار وارد کنند.

به گزارش ایرنا، ژنرال مایکل کوریلا، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا (سِنتکام/CENTCOM ) در سفر به بغداد، با نخست وزیر عراق و مقامات ارشد نظامی این کشور دیدار کرد تا در مورد نگرانی های امنیتی منطقه ای و محلی گفتگو کند.

سنتکام در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس گفت که در مذاکرات کوریلا تاکید خاصی بر حملات علیه نیروهای آمریکایی شده است.

وی همچنین به پایگاه هوایی عین الاسد و فرودگاه اربیل رفت و در این پایگاه ها با رهبران و اعضای سرویس گروه ضربت مشترک در مورد وضعیت امنیتی فعلی گفتگو کرد.

این مقام ارشد نظامی آمریکا در سوریه به چندین پایگاه نظامی رفت تا با شرکای به اصطلاح ماموریت مقابله با داعش دیدار کند و ارزیابی کلی از پیشرفت ماموریت شکست داعش و موقعیت حفاظت از نیروی های آمریکا بدست آورد.

کوریلا گفت: «این بازدیدها نقطه نظر ارزشمندی را ارائه می‌دهند که بدون سفر به منطقه و دیدار قابل درک نیست.»

فرمانده سنتکام همچنین در این هفته از مصر و اردن بازدید کرد که به گفته او «درکی عمیق از نگرانی های امنیتی دو شریک مهم آمریکا ارائه کرد و به من این امکان را داد که منطقه را از نگاه شرکای خود ببینم.»

او همچنین سوار ناو یو اس اس کارنی شد که موشک‌های بالستیک و پهپادهای پرتاب شده توسط حوثی‌ ها (انصارالله) یمن را در چند هفته گذشته چندین بار سرنگون کرده است.

یک مقام نظامی آمریکا اعلام کرد که نیروهای آمریکایی حداقل ۹۷ بار در عراق و سوریه از ۱۷ اکتبر مورد هدف قرار گرفته اند که شامل پنج حمله تنها در این هفته بوده است.

به گفته این مقام، از ۱۷ اکتبر تا ۱۳ دسامبر، ۴۵ حمله در عراق و ۵۲ حمله دیگر در سوریه انجام شده است.

پاتریک رایدر سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که لوید آستین وزیر دفاع این کشور به زودی به کشورهای غرب آسیا از جمله قطر، بحرین و فلسطین اشغالی سفر خواهد کرد.

رایدر اضافه کرد: ژنرال چارلز کیو براون، ژنرال ارشد ایالات متحده آمریکا نیز به لوید آستین وزیر دفاع برای دیدار از اسرائیل در روزهای آینده خواهد پیوست.

او گفت که این اولین سفر براون به خاورمیانه از زمان ریاست ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا است. سخنگوی پنتاگون در عین حال بر ادامه حمایت های نظامی آمریکا از اسرائیل تاکید کرد .

به گزارش ایرنا، هم اکنون جیک سالیوان مشاور امنیت ملی دولت بایدن در سرزمین های اشغالی فلسطین و در حال مذاکره با مقامات رژیم اسرائیل است. مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد مرحله جدیدی از جنگ میان اسرائیل و گروههای مقاومت فلسطین آغاز خواهد شد که اسرائیل بر "روش های دقیق تر" هدف قرار دادن رهبران حماس و "عملیات‌های اطلاعاتی" متمرکز است.

متیو (مت) میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در واشنگتن گفت: ما در حال مذاکره با اسرائیلی‌ها در مورد طول مدت درگیری هستیم و نمی‌خواهیم بیشتر از حد لازم ادامه یابد.

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز اعلام کرد: «ما درباره مدت زمان دوام جنگ شرطی برای اسرائیل تعیین نکرده‌ایم. همه ما دوست داریم جنگ هرچه زودتر تمام شود. اگر حماس سلاح را زمین بگذارد، که فعلا بعید است، همین امروز هم می‌شود به جنگ پایان داد.»

پایگاه‌های نظامی ایالات متحده آمریکا در عراق و سوریه از ۱۷ اکتبر (۲۵ مهرماه) هدف حملات پهپادی، راکتی و موشکی قرار گرفته اند. گروههای مقاومت اسلامی در منطقه غرب آسیا از جمله در عراق و سوریه و نیز نیروهای یمنی به دنبال اقدام رژیم اسرائیل در تلافی عملیات طوفان الاقصی و بمباران نوار غزه و حمایت واشنگتن از این حملات، به ایالات متحده هشدار داده اند که پایگاه‌های آمریکا در منطقه را مورد هدف قرار خواهند داد.

نیروهای دریایی یمن نیز هشدار داده اند که عملیات نظامی علیه کشتی‌ها و منافع دشمن اسرائیلی را تا زمانی که تجاوزات آن به غزه و جنایاتش علیه ملت فلسطین متوقف شود، ادامه خواهند داد.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرده است: از هفتم اکتبر(۱۵ مهرماه) ۱۸ هزار و ۷۸۷ فلسطینی در حملات رژیم اسرائیل به غزه به شهادت رسیده و ۵۰ هزار و ۸۹۷ نفر نیز زخمی شده اند. بر اساس گزارش دفتر بشردوستانه سازمان ملل (اوچا) نزدیک به ۹۰ درصد از ساکنان غزه آواره شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha