۲۵ آذر ۱۴۰۲، ۱:۵۰
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85323392
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نماینده فلسطین: جای نتانیاهو در دادگاه لاهه است

تهران- ایرنا- نماینده فلسطین در سازمان ملل متحد در سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، گفت: جای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به جای حضور در قدرت در دادگاه لاهه است.

به گزارش بامداد شنبه ایرنا از اسکای نیوز، ریاض منصور نماینده فلسطین در سازمان ملل متحد در سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، گفت: کشورها موظف هستند که برای توقف جنایات (رژیم) اسرائیل و نجات جان مردم غزه اقدامی اخلاقی و قانونی انجام دهند.

وی افزود: فرزندان ما یا کشته و یا یتیم شدند و (رژیم) اسرائیل با فلسطینی‌ها مانند حیوانات رفتار می‌کند، چگونه کسی می‌تواند این را تحمل کند؟ یک میلیون کودک فلسطینی در نتیجه هدف قرار دادن بی رویه نوار غزه توسط هواپیماهای اسرائیلی در معرض مرگ هستند.

نماینده فلسطین اضافه کرد: جهان خواستار آتش بس فوری بشردوستانه است و ۱۵۳ کشور به این قطعنامه رای مثبت دادند و ۱۰ کشور آن را رد کردند.

منصور همچنین گفت: مجمع عمومی با انسانیت و اخلاق و مشروعیت حرکت کرد و درخواست آتش بس فوری بشردوستانه کرد و اسرائیل به تصمیم آن توجه نکرد.

وی افزود: باید اقدام جمعی قاطعانه‌ای برای اجرای تصمیم مجمع عمومی مبنی بر آتش بس در غزه بدون هیچ تاخیری صورت گیرد.

نماینده فلسطین اضافه کرد: هدف از حملات اسرائیل به ملت فلسطین، دولت فلسطین است و مردم ما هر چقدر هم که جنایات بزرگ باشد، در سرزمین خود باقی می‌مانند و خواهند ماند.

منصور همچنین گفت: شکی نیست که آنچه در غزه اتفاق می‌افتد جنایات جنگی، جنایت علیه بشریت و نسل کشی است.

وی در پایان سخنرانی خود پلاکاردی را در دست گرفت که بر روی آن نوشته شده بود، نسل کشی را متوقف کنید.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بست و منطقه را بمباران کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha