افتتاح بوستان یک هکتاری میوه در غرب پایتخت

تهران بزرگ - ایرنا - شهردار منطقه پنج تهران از افتتاح بوستان یک هکتاری میوه در این منطقه خبر داد و گفت: این بوستان مملو از درختان مثمر میوه و فضایی مفرح بخش برای استفاده شهروندان است.

احسان شریفی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بوستان انارستان جزو معدود بوستان‌های مثمر شهر تهران است که با توجه به فضاهای طراحی شده در آن مورد توجه شهروندان قرار خواهد گرفت.

وی افزود: این بوستان در خیابان آیت الله کاشانی واقع شده که به احترام حضرت زهرا (س) و مقام مادران به ویژه مادران شهدا امروز و با حضور مادر سه شهید به بهره برداری می‌رسد و پیشنهاد نامگذاری این بوستان به کمیسیون نامگذاری شورای اسلامی ارسال شده است.

شهردار منطقه پنج تهران با بیان اینکه افزایش سرانه‌های فضای سبز مورد تاکید مدیریت شهری است، گفت: سال گذشته نیز در ایام دهه فجر باغ ایرانی گلاریس در منطقه باغ فیض افتتاح شد و عمده درختان آن سیب، توت و گیلاس است.

افتتاح بوستان یک هکتاری میوه در غرب پایتخت

شهرداری منطقه پنج ادامه داد: ۵۰ طرح عمرانی، خدمات شهری، ترافیکی و اجتماعی به ارزش ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در حالی افتتاح می‌شود که در ۲ سال اخیر بیش از ۱۳۰ طرح در محدوده شهرداری منطقه به بهره برداری رسیده است.

به گفته وی، در این ۲ سال بیش از ۸۰ هزار تن آسفالت ریزی معابر منطقه نیز انجام شده که این اقدامات منجر شده تا منطقه پنج رتبه اول شهر تهران را کسب کند.

شریفی اضافه کرد: اجرای عملیات مناسب سازی معابر به مساحت ۲۰ کیلومتر مربع، ارایه خدمات مستمر به آموزش و پرورش با هدف بهبود محیط آموزشی برای دانش‌آموزان، حل مشکلات حصارک و کن، برخورد قاطع با متصرفین اموال عمومی در فضای شهری، افزایش سرانه بخش‌های مختلف، افتتاح چهار ایستگاه مترو، احداث بوستان و مرمت و ساخت ده‌ها سرویس بهداشتی انجام شده است.

وی همچنین کاهش موضوعات ناشی از اختلالات ترافیکی با انجام ده‌ها عملیات اصلاح هندسی معابر و کاهش چشمگیر تصادفات بخصوص در بخش جرحی و فوتی، ورود جدی به موضوع فرحزاد که خبرهای خوبی را به زودی مردم تهران می‌شنوند را بعنوان برخی کارهای مهم این دوره مدیریت شهری اعلام کرد.

به گفته وی، در هشت ماه اخیر بیش از یک میلیون مترمربع مجوز ساخت و ساز در منطقه صادر شده که نشان از رونق جدی در این صنعت دارد.

به گزارش ایرنا، منطقه پنج شهرداری تهران یکی از مناطق شهری تهران است که در غرب و شمال غرب کلان‌شهر تهران واقع شده‌ است.

این منطقه از شمال به رشته‌کوه البرز، از جنوب به بزرگراه شهید لشگری و میدان آزادی، از شرق به بزرگراه اشرفی اصفهانی و بزرگراه محمدعلی جناح و منطقه ۲ شهر تهران در مجاورت طرشت و ستارخان و مرزداران و شهرک غرب و سعادت آباد و از غرب به منطقه ۲۲ شهر تهران ، استادیوم آزادی محدود است همچنین این منطقه دسترسی خوبی به شبکه بزرگراهی همچون همت، حکیم، آبشناسان، باکری، ستاری، شیخ فضل‌الله نوری، بزرگراه مخصوص کرج و اشرفی اصفهانی و جناح دارد.

منطقه پنج به دلیل قرار گرفتن در کوهپایه دارای آب و هوای سرد و کوهستانی است همچنین این منطقه از نظر سرانه فضای سبز در وضعیت مطلوبی قرار داشته و دارای سرانه فضای سبز ۱۷ متر، بدون احتساب پارک جنگلی کوهسار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha