نتانیاهو با تداوم جنگ به‌دنبال اهدای ریاست‌جمهوری آمریکا به ترامپ است

تهران- ایرنا- یک رسانه عرب زبان در مطلبی، به سه دلیل اختلاف میان بایدن و نتانیاهو درباره جنگ غزه پرداخت.

به گزارش روز شنبه ایرنا، رای الیوم در مطلبی آورده است: محافل آگاه در آمریکا با اشاره به اختلافات میان «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، علت آنرا به چند دلیل دانستند.

نخست، آسیب سیاسی که نتانیاهو به وجهه آمریکا و دیپلماسی آن در سطح افکار عمومی جهانی و حتی بیشتر کشورهای دنیا وارد کرده و آمریکا را به‌عنوان حامی پاکسازی‌نژادی و کشتار مداوم رژیم صهیونیستی معرفی کرده است.

دوم، ضررهای داخلی که تداوم این جنگ برای انتخاب مجدد بایدن دارد، به‌ویژه که بیشتر نظرسنجی‌ها از عقب ماندن او از ترامپ در رقابت‌های انتخاباتی خبر می‌دهند. برداشت دولت بایدن این است که نتانیاهو جنگ را نه‌تنها به این خاطر ادامه می‌دهد تا مانع از پایان عمر سیاسی خود شود، بلکه در راستای توطئه برای هدیه کردن ریاست جمهوری به دونالد ترامپ، رقیب او است، گزینه‌ای که به او برای بقای حکومتش کمک خواهد کرد به‌ویژه که مطالبی به بیرون درز کرده است که حکایت از ارتباط دائمی میان نتانیاهو و ترامپ دارد.

دلیل سوم، به اختلاف نظرهای زیادی که درباره اهداف جنگ و حتی پس از توقف آن وجود دارد بر می‌گردد، به‌ویژه اهدافی که نتانیاهو مطرح کرده قابل تحقق نیستند.

رای الیوم نوشت: نتانیاهو در حالی مخالف راهکار دودولتی است که دولت آمریکا و اروپایی‌ها راهکارهای امنیتی و اقتصادی را بی‌فایده دانسته و تنها راه‌حل را سیاسی و از نوع تشکیل دودولت می‌دانند. طرح نتانیاهو برای سیطره این رژیم بر غزه پس از جنگ، بیش از پیش این رژیم را در باتلاق غزه فرو می‌برد و این برداشت وجود دارد که نتانیاهو به خودش اهمیت می‌دهد و اسرائیل یا اسیران اسرائیلی برایش مفهومی ندارد. این برداشت نزد دولت آمریکا وجود دارد که نتانیاهو منفعت شخصی خود را فراتر از هر موضوعی می‌داند و برای ماندن در قدرت حتی متحدانش را هم قربانی می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha