۲۵ آذر ۱۴۰۲، ۸:۲۵
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85323434
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر: شهید گنجی نمادی برجسته از وحدت حوزه و دانشگاه بود

بوشهر-ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با بزرگداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: شهید "صادق گنجی" نمادی برجسته و بارز از وحدت این دو حوزه راهبردی و استراتژیک محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "عبدالرحیم افروغ " شامگاه جمعه در نشست خبری ویژه سی و سومین سالگرد شهادت شهید صادق گنجی مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهو پاکستان با تسلیت شهادت حضرت زهرای مرضیه (س) و ۱۱ تن از حافظان امنیت در راسک استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: استان بوشهر ۲ هزار و ۲۱ شهید تقدیم انقلاب کرده که شماری از آنان مانند شهیدان صادق گنجی، نادر مهدوی، محمدحسن ابراهیمی و سمنبر عالی پور از قابلیت تمرکز بیشتری برخوردار هستند.

وی افزود: شهید گنجی این در نایاب دشتستان رسالت بین‌المللی خود نسبت به منظورمه فکری امام را بخوبی ایفا کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ادامه داد: شهید گنجی در زمان جنگ افق بلندی برای انقلاب بنا نهاد و در نقطه‌ای که تحت حمله افکار متجرانه بود مبارزه نرم خود را آغاز می‌کند که این مبارزه بسیار موفقیت آمیز بوده است.

افزوغ تصریح کرد: به دنبال موفقیت‌های بی شمار مبارزاتی شهید گنجی بود که جهان استکتبار نتوانست آن را تحمل کند و آن را به فخر شهادت رساند.

وی بیان کرد: شهیدان شاخص استان بوشهر می‌توانند در راس قله تولید برنامه فرهنگی قرار گیرند تا سایر شهیدان نیز در سایه این شهیدان معرفی شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر یادآور شد: برای این قضیه بیش از پیش ورود خواهد شد تا با شیوه‌هایی متنوع به مفاخر و مشاهیر صاحب ارزش و جایگاه پرداخته شود.

افروغ تاکید کرد: برای اینکه کار و رویدادی در یک شهر و محله نماند باید برش رسانه‌ای آن تعیین شود تا از جغرافیای استان بیرون برده شود چرا که شهیدی مانند گنجی نه تنها قابلیت استانی و ملی بلکه قابلیت فراملی دارد.

وی عنوان کرد: این شهید شاخص در برابر جریان متجر فکری مبارزه و به شهادت رسید که امروز برای بیداری ملت‌ها نیاز مبرم به مطرح کردن نام وی احساس می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر بیان کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده همایش سی و سومین سالروز شهادت گنجی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در برازجان برگزار می‌شود.

افروغ در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تسلیت شهادت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: مکتب این حضرت نجات بخش جامعه انسانی مبنای تحقق عدالت، آزادی و انسانیت است که باید همگان از این حضرت الگو بگیرند.

وی افزود: کسی که برای امام عصر (عج) به عنوان الگو معرفی شده بدون تردید لازمه است تا از سیره و سیرت آن حضرت درس گرفته شود.

افروغ ادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در شهرستان‌های ۱۰ گانه استان از حیث فرهنگی و هنری برنامه‌های با محتوای مناسب اجرایی می کند.

دبیر ستاد بزرگداشت سی و سومین سالگرد شهادت شهید صادق گنجی نیز گفت: شهید گنجی تولدش مصادف با قیام امام (ره) در سال ۱۳۴۲ و شهیدی در سطح ملی و حتی بین المللی محسوب می‌شود.

عباس دهقان افزود: شهید گنجی که در لاهور به شهادت رسید سرمایه ملی به شمار می‌رود که یاد و خاطره آنان باید در نسل جدید ماندگار شود.

وی ادامه داد: با تولید کتاب و پایگاه اطلاع رسانی نیاز است زمینه معرفی بیشتر شهید گنجی به جامعه فراهم شود چرا که تاکنون شمار کتاب‌های مناسبی در وصف این شهید نوشته نشده است.

دهقان اضافه کرد: ۲۷ آذرماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سی و سومین سالگرد شهید گنجی راس سال ۱۹ در برازجان مرکز شهرستان دشتستان برگزار می‌شود.

وی گفت: ۲۸ آذرماه نیز ویژه برنامه‌ای در مدرسه شهید گنجی و نمایشگاهی با نام این شهید در دانشگاه آزاد با هدف پاسداشت یاد و خاطره این شهید برپا می‌شود.

دبیر ستاد بزرگداشت سی و سومین سالگرد شهادت شهید صادق گنجی افزود: برای آشنایی نسل جدید با شهید گنجی بخشی از وصیت‌نامه وی در برنامه صبحگاهی مدارس دشتستان اجرایی می‌شود.

وی بیان کرد: در ارتباط با این شهید شاخص سه کار تالیفی نیز در دستور کار قرار گرفته که در یکی از این آثار گروهی از نویسندگان ۵۰ مصاحبه با مادر شهید گنجی انجام داده اند.

دهقان افزود: شهید ۳۵ مقاله علمی، اجتماعی و سیاسی در پاکستان داشته که در آن مقطع در روزنامه "جنگ" به عنوان یکی از روزنامه‌های مطرح پاکستان به چاپ رسیده است.

وی عنوان کرد: ۲ کار مستند نیز با مضمون مصاحبه با افرادی که با شهید گنجی ارتباط داشتند آغاز شده که این کار ظرفیتی برای معرفی بیشتر این شهید به جامعه است.

شهید "صادق گنجی " سفیر فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لاهور پاکستان در ۲۸ آذر سال ۱۳۶۹ به دست کوردلان گروه موسوم به سپاه صحابه، به عنوان نخستین سفیر فرهنگی در راه بیداری اسلامی به درجه رفیع شهادت نائل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha