چشمان بیدار در انتظار یار

۲۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۲۸
کد خبر: 85323447
چشمان بیدار در انتظار یار

بجنورد-ایرنا- قلب‌ها می تپد، چشم‌ها منتظرند، دستان نیاز به سمت پروردگار دراز شده تا این انتظارها به پایان رسد و دیدگان مردم شهرهای شیروان و بجنورد به جمال پرستوهای خونین بال نورانی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، از یکشنبه هفته گذشته خبر ورود سه پرستوی خونین بال در فضای استان پیچید و این سه مهمان از طریق فرودگاه مشهد وارد فاروج در شرقی ترین نقطه خراسان شمالی شدند.

تلاطم احساسات پاک مردم، اغلب خیابان های شهرهای استان را فرا گرفت و جریانی از معنویت همراه شادی و استقبال از این لاله های خونین به راه افتاد و شوری از شادمانی و دیدار با یار سرتاسر فضای دیار فرهنگ ها را پر کرد.

مردم شهرستان های اسفراین، گرمه، جاجرم، مانه و سملقان در روزهای گذشته میزبان پیکر مطهر سه شهید بودند و از شب گذشته ۲ پیکر دیگر از شهدای گمنام نیز وارد استان شد و امروز نیز مردم مردم مومن و شهید پرور شیروان، ‌خانواده معظم شهدا و ایثارگران، مسوولان و نیروهای نظامی و انتظامی در این شهرستان چشم انتظارند تا با آرمان های شهدا بار دیگر تجدید بیعت کنند.

اگر چه زمان انتظار برای بوییدن عطر حضور یار به لحظه افتاده است اما این دقایق به همان بلندی ۳۳ سال انتظار وقوع این سفرکرده برای مردمان فرهنگ دوست خراسان شمالی طولانی می‌نماید.

چشمان بیدار در انتظار یار

شهدای گمنام، فرزندان شایسته ایران اسلامی که بعد از گذشت سال‌ها از جنگ هشت ساله دفاع مقدس هیچ نشانی از آنها باقی نمانده اما مردم همچنان ارادت وصف ناشدنی به این دلاورمردان دارند، مادران به ویژه خانواده های شهدا، شهدای گمنام را در آغوش گرفتند و برای آنان نیز مادری کردند.

شهدای سرافراز ایران که برای حفظ اسلام، شرف، ناموس و تمامیت ارضی ایران جنگیدند و مظلومانه به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و امروز شیروانی ها با تعدای از این لاله های خونین وداع حزن انگیز خواهند داشت.

این شهدا با تقدیم خون پاک خود به خاک افتادند تا مردم ایران راست قامت باشند و به خاک نیفتند و ایران اگر امروز به عنوان یکی از امن‌ترین کشورهای منطقه است، این امنیت را مدیون خون پاک این شهدای گرانقدر است.

نگاه مردم هوشیار و شب زنده دار بجنورد و شیروان امروز آفتاب زندگی بخش خویش را در افق غربی شهرشان جستجو می کنند و پیر و جوان بجنوردی شب رفته را همچون هفت روز قبل که از آمدن این پرستوهای خونین بال خود مطلع شدند به آماده سازی خویش و شهرشان برای استقبال از آفتابی سپری کردند که امروز در این شهرها می تابد.

"با آمدنت سبد سبد گل و ترانه در شهر پخش می شود"

"مبارک باد قدوم سحر"

"در مقدمت همیشه حواری شدن خوش است"

"ای پرستوهای خونین بال؛ "دسته گل محمدی به شهر ما خوش آمدی"

چشمان بیدار در انتظار یار

خراسان شمالی بیش از سه هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است، همچنین بیش از ۳۵ هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس در عملیات ها حضور داشته اند.

تعداد کل ایثارگران این استان ۱۰ هزار ۲۷۷ نفر، تعداد کل آزادگان ۳۹۷ نفر و جانبازان هفت هزار و ۲۳۲ نفر است.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد و در شمالشرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha