۲۵ آذر ۱۴۰۲، ۸:۴۲
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85323459
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دید افقی در شهرستان های ایلام به کمتر از ۱۰۰ متر شد

ایلام - ایرنا - رییس گروه پیش بینی هواشناسی استان ایلام گفت: دید افقی در شهرستان های مهران و دهلران به علت مه غلیظ صبحگاهی به کمتر از ۱۰۰ متر رسیده است.

"مجتبی میهن پرست" روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مه غلیظ صبحگاهی دید افقی در شهرستان دهلران را نیز به ۱۰۰ متر کاهش داده است.

وی افزود: باتوجه به وجود رطوبت در هوا برخی نواحی از جمله گردنه ها، جاده های کوهستانی، مناطق دره‌ای، دره‌های مشرف به رودخانه ها و نقاط گرمسیری استان مستعد مه‌گرفتگی است.

میهن‌پرست یادآور شد: این مه آلودگی شب تا ساعاتی از صبح ادامه دارد اما در طول روز باتوجه به تابش نور خورشید، به تدریج فروکش می کند و تا ۲ روز آینده در نواحی مستعد شاهد مه گرفتگی خواهیم بود.

وی ادامه داد: دمای هوا تا روز دوشنبه سه درجه سانتیگراد افزایش می یابد اما با نفوذ یک سامانه ناپایدار از روز سه شنبه دمای هوا بین ۶ تا هشت درجه سانتیگراد کاهش خواهد یافت.

کارشناس هواشناسی استان ایلام با بیان اینکه همانطور که انتظار می رفت شاهد کاهش دمای صبحگاهی طی چند روز گذشته در استان بودیم، افزود: دمای صبحگاهی در ایلام امروز ۳.۲ درجه و دیروز ۰/۷ بوده است.

میهن‌پرست تصریح کرد: امروز نسبت به روزهای دیگر ۲ الی سه درجه نسبت به روزهای گذشته گرم تر خواهد بود اما در روزهای آینده شاهد کاهش دما در استان خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: به رانندگان توصیه می شود باتوجه به مه غلیظ صبحگاهی و کاهش دید افقی، هنگام عبور از محورهای مواصلاتی استان با دقت رانندگی و احتیاط لازم را داشته باشند.

به گزارش ایرنا، در سامانه بارشی که از روز چهارشنبه ۲۲ آذر اکثر مناطق استان را در برگرفت، بیشترین میزان بارندگی در ایستگاه هواشناسی "ونیت" شهرستان ایوان با ۵۶ میلی متر به ثبت رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha