عزاداران فاطمی در میادین تهران به سوگ می‌نشینند

تهران- ایرنا- فردا همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرای مرضیه(س) و تشییع پیکر ۱۱۰ شهید گمنام در پایتخت، سوگواران فاطمی در میدان‌ها و خیابان‌ها به عزاداری می پردازند. 

به گزارش ایرنا صبح فردا، یکشنبه ۲۶ آذر که مصادف با سوم جمادی الثانی و سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) به روایت ۹۵ روز پس از رحلت رسول خداست، مردم تهران از دانشگاه تهران ۱۱۰ شهید گمنام را بدرقه می کنند و همچنین در مساجد و میدان های پایتخت با تشکیل دسته های سینه زنی و تجمع های عزاداری به سوگواری ام ابی ها می پردازند که برخی از این تجمع ها به شرح زیر است:

اجتماع بزرگ هیأت‌های عاشورای فاطمی از ساعت ۹:۳۰ با مرثیه‌خوانی منصور ارضی، حسین سازور و دیگر مداحان اهل بیت در میدان هفت تیر برگزار می شود و در مهدیه تهران در خیابان ولی عصر(عج) عزاداران از ساعت ۹:۳۰ از منبر حجت‌الاسلام مهدی دانشمند بهره می برند و سپس با مرثیه‌سرایی محمدرضا غلامرضازاده، سیدعلی مومنی، احد قدمی، محمد فصولی، علی پورکاوه، مرتضی خادمی و فریدون کریم‌پور مشغول عزاداری می شوند.

تجمعی دیگر با عنوان مراسم بدرقه فاطمه(س) از ساعت ۱۵ با مرثیه‌خوانی رضا هلالی و دیگر ذاکرین اهل بیت(ع) در میدان امام خمینی (ع) برپا می شود و در میدان نبوت (هفت حوض) نیز بعد از نماز ظهر، علی‌اکبر رائفی‌پور سخنرانی دارد و پس از شعرخوانی صابر خراسانی، محمود کریمی و سید محمود علوی به مرثیه سرایی می پردازند.

تجمع بزرگ فاطمیون نیز از ساعت ۱۰ صبح با سخنرانی حجت‌الاسلام غلامرضا قاسمیان و مداحی میثم مطیعی و امیر عباسی در سعادت آباد، میدان شهید طهرانی مقدم(کاج) برگزار می شود و دسته عزاداری هیأت ریحانه‌النبی(س) با مرثیه‌خوانی محمدحسین پویانفر بعد از نماز ظهر از مسجد اعظم تجریش راهی بازار تجریش می شوند. هیأت حداث الحسین(ع) با راه اندازی دسته عزاداری و مرثیه‌خوانی مجتبی قره‌گزلو بعد از نماز ظهر از مسجد امیرالمومنین دزاشیب به سمت مسجد همت تجریش حرکت می کنند.

برنامه هایی در مسجد حضرت امیر(ع) در خیابان کارگر شمالی، بالاتر از ایستگاه متروی کارگر از ساعت ۹:۳۰ برگزار می شود که شامل پیش‌منبرخوانی توسط حسین ارضی، سخنرانی حجت‌الاسلام سیدمحمدباقر علوی تهرانی و مرثیه‌خوانی حسن خلج است.

حجت‌الاسلام حسین انصاریان بعد از نماز ظهر در حسینیه هدایت در میدان قیام، خیابان ری، کوچه رقیب دوست به منبر می رود و در حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) در خیابان آزادی، خیابان شهیدان از ساعت ۱۱ حجت‌الاسلام سیدعلیرضا حسینی
سخنرانی می کند و امین شادکام و محمدحسین حدادیان به مرثیه خوانی می پردازند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha