چهار شکارچی غیرمجاز  در چهارمحال و بختیاری دستگیر شدند
عکس تزئینی است

شهرکرد- ایرنا- فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری از دستگیری چهار شکارچی غیرمجاز در قالب ۲ گروه در منطقه حفاظت شده تنگ صیاد خبر داد.

به گزارش ایرنا، بختیار طاهری روز شنبه در خصوص این اقدام افزود: با تلاش شبانه‌روزی یگان حفاظت محیط‌زیست در منطقه حفاظت شده تَنگ صیاد ۲ گروه شکارچی غیرمجاز در کمتر از ۲۴ ساعت شناسایی و دستگیر شدند.

وی اظهار داشت: از ۲ گروه شکارچی متخلف چهار راس گوسفند وحشی کشف و ضبط شد که ضرر و زیان وارده این تعداد گوسفند وحشی به محیط‌زیست بیش از ۲ میلیارد ریال است.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان با اشاره به دستگیری چهار متخلف، افزود: از متخلفان سلاح‌های بِرنُو و ۲۷۰ کشف و ضبط شد و متخلفان به دستور مقام قضایی روانه بازداشتگاه شدند.

طاهری به افزایش گشت و کنترل‌های مستمر شبانه‌روزی و تلاش محیط‌بانان در پارک ملی تنگ صیاد و مجهز کردن یگان های حفاظت به تجهیزات نوین حفاظتی از قبیل دوربین‌های دید در شب و تجهیزات انفرادی اشاره کرد و گفت: با توجه به حساسیت زمانی در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط‌زیست استان و زمان جفت‌گیری گونه‌های کل و بز و قوچ و میش از دوستداران، گردشگران طبیعت دوست تقاضا مندیم از ورود به این مناطق خودداری کنند و هر گونه اخبار زیست محیطی را به سامانه تلفنی ۱۵۴۰ و یا با شماره تلفن‌های ۰۳۸۳۲۲۲۳۵۷۲-۳ حفاظت محیط‌زیست استان اطلاع دهند.

بیشتربخوانید:

تَنگ‌صیاد چهارمحال و بختیاری به ذخیره‌گاه‌های زیست‌کره کوهستانی پیوست

به گزارش ایرنا، ذخیره‌گاه تنگ صیاد سبزکوه چهارمحال و بختیاری به عنوان یازدهمین ذخیره گاه زیست کره کشور در تاریخ ۱۹ خرداد ماه ۱۳۹۳ در اجلاس انسان و کره مسکون (MAB) به فهرست ذخیره‌گاه‌های زیست کره جهان افزوده شد.

مساحت این منطقه ۵۳۲ هزار و ۸۷۸ هکتار و در برگیرنده مناطق چهارگانه سازمان حفاظت محیط زیست از جمله پارک ملی و منطقه حفاظت شده تنگ صیاد، منطقه حفاظت شده سبزکوه، بخشی از منطقه حفاظت شده هلن، تالاب بین المللی چغاخور و تالاب های مهم و ارزشمند گندمان، علی آباد و سولقان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha