۲۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۵۱
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85323617
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجرای طرح کشت قراردادی در سطح ۲۰۴ هزار هکتار از اراضی زراعی ایلام

ایلام - ایرنا - سرپرست سازمان جهادکشاورزی استان ایلام گفت: ۲۰۴ هزار هکتار از اراضی زراعی این استان به زیر طرح کشت قراردادی چهار محصول کشاورزی رفته است.

«حشمت عزیزان» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برای سال زراعی جاری (۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ ) ۲۰۴ هزار هکتار از اراضی زراعی استان به زیر کشت گندم دیم و آبی، کلزا، جو و گلرنگ رفته است.

سرپرست سازمان جهادکشاورزی ایلام ادامه داد: همچنین از دیگر مشوق های این طرح اینکه کشاورزان از ۲۰ درصد تخفیف بیمه محصولات کشت شده در طرح قراردادی برخوردار می شوند.

وی با بیان اینکه این طرح با مشارکت سازمان جهادکشاورزی، شرکت غله و خدمات بازرگانی، تعاون روستایی و شرکت پشتیبانی امور دام اجرا می شود، افزود: کشاورزانی که تمایل به مشارکت در برنامه کشت قراردادی دارند، نرم افزار کشت قراردادی را دانلود و بر روی گوشی های همراه خود نصب و سپس ثبت نام کنند.

عزیزان یادآور شد: دولت در زمان برداشت، به ازای هر تن محصول یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال کرایه حمل و نقل از مزرعه تا سیلوی های خرید و ذخیره گندم به کشاورزانی که در کشت قراردادی مشارکت کنند، پرداخت می کند.

به گزارش ایرنا، در کشاورزی قراردادی یک شرکت تولیدی و فرآوری محصولات کشاورزی با عقد قرارداد با کشاورزان و تولیدکنندگان، محصولات آنها را به صورت تضمینی توافقی و یا با فرمول قیمتی مشخص خریداری می‌کند.

همزمان با خرید محصولات کشاورزان، خدمات فنی آموزشی مشاورهای در کلیه مراحل کاشت، داشت و برداشت با هدف ارتقای عملکرد کمی و کیفی محصول به کشاورزان تحت قرارداد ارائه می‌شود.

استان ایلام دارای ۳۴۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

سال زراعی و آبی از اول مهر هر سال تا پایان شهریور سال بعد محاسبه می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha