روستاهای بهره‌مند از شبکه ملی اطلاعات در کردستان به هزار و ۱۴۷ مورد رسید

سنندج- ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: در حال حاضر هزار و ۱۴۷ روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت استان به شبکه ملی اطلاعات متصل است.

آرام حیدری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اخیرا هشت روستای دیگر در استان با احداث ۲ سایت روستایی به شبکه ملی اطلاعات متصل شد.

وی افزود: روستاهای تکیه سفلی، تکیه علیا، شیروانه و قاورمه دره از توابع شهرستان قروه و روستاهای سنگ سفید و گزان علیا در شهرستان سنندج با بیش از ۳۳۰ خانوار، تحت پوشش تلفن همراه و اینترنت پرسرعت قرار گرفت.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان با اشاره به هزینه کرد ۱۲۰ میلیارد ریالی برای احداث این سایت ها، یادآور شد: نیاز به اینترنت و پوشش مکالمه تلفن همراه یکی از خواسته های مهم مردم روستاهای استان بخصوص جوانان است.

حیدری ادامه داد: با وجود وضعیت توپوگرافی منطقه و با توجه به کوهستانی بودن راه های روستایی استان، اغلب سایت‌های راه اندازی شده فقط یک روستای استان را تحت پوشش قرار می دهد.

در حال حاضر ۵۱۸ هزار و ۲۰۶ خط تلفن ثابت، ۲ میلیون و ۶۷۹ هزار و ۳۸۵ خط تلفن همراه و یک میلیون و ۸۲۶ هزار و ۶۹۹ مشترک پهن باند سیار در کردستان وجود دارد. تعداد اشتراک های پهن باند ثابت ۱۷۷ هزار و ۵۳۴ مورد و ضریب نفوذ پهن باند ثابت ۱۰.۶۱ درصد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha