توسعه دوچرخه‌سواری کوهستان در اصفهان مُستلزم ارتقای زیرساخت‌هاست

اصفهان - ایرنا - مسوول برگزاری مسابقات دوچرخه‌سواری کوهستان اصفهان گفت: توسعه این رشته در استان مُستلزم ارتقای زیرساخت‌ها و افزایش پیست‌های مورد نیاز است.

محمد باقری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: ورزشکاران مُستعدی در رشته‌های «کراس کانتری» و «دانهیل» زیر مجموعه ورزش دوچرخه سواری کوهستان داریم اما از لحاظ زیرساخت وضعیت چندان مطلوب نیست.

وی اضافه کرد: این رشته‌ها جذاب و مُهیج است و در کشورهای مختلف علاقه‌مندان زیادی دارد و حامیان مالی متعددی نیز از آنها حمایت می‌کنند بنابراین ما نیز قادریم با اتکا بر استعدادهای موجود، این ورزش را گسترش دهیم.

مسوول برگزاری مسابقات دوچرخه‌سواری کوهستان اصفهان تصریح کرد: اکنون پیست دانهیل و کراس کانتری باشگاه اطلس در محدوده «مَرق» واقع در جنوب اصفهان فعالیت دارد و برای راه‌اندازی پیست در مناطقی دیگر مانند نجف‌آباد و خمینی شهر نیز برنامه‌ریزی شده اما تحقق آن به حمایت مالی وابسته است.

وی ادامه داد: توسعه پیست‌ها ظرفیت میزبانی در مسابقات ملی و بین‌المللی را بهبود می‌بخشد و برای تشویق، جذب و پرورش استعدادها نیز موثر خواهد بود.

باقری با اشاره به برگزاری مسابقات قهرمانی استان و کاپ آزاد دوچرخه‌سواری کوهستان در رشته کراس کانتری و دانهیل یادواره زنده‌یاد «محمد وصال» گفت: در رشته کراس کانتری بانوان رده سنی بزرگسالان، فرانک شاه زیدی مقام نخست را بدست آورد، مینا اسدی بر سکوی دوم ایستاد و فائزه رفیعی به عنوان سوم رسید.
وی افزود: در رشته کراس کانتری آقایان رده سنی بزرگسالان، فراز شکری، حامد سلیمیان و امیرحسین ملکیان به ترتیب اول تا سوم شدند و در رده سنی جوانان نیز محمدحسین حسینیان، مسیح عطایی‌فر و محمدمهدی طوطیان عنوان‌های اول تا سوم را بدست آوردند.
مسوول برگزاری مسابقات خاطرنشان کرد: در رشته دانهیل رده سنی بزرگسالان، عادل محمدی، پوریا مُتقیان و محسن ملک‌زاده به ترتیب در جایگاه‌های اول تا سوم ایستادند و در رده سنی جوانان نیز مهدی پورسعید و دانیال ابوطالبی اول و دوم شدند.

توسعه دوچرخه‌سواری کوهستان در اصفهان مُستلزم ارتقای زیرساخت‌هاست

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha