۲۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۵۸
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85323774
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۴۰۰ تن گاز مایع یارانه‌ای در خراسان جنوبی توزیع شد

بیرجند - ایرنا - مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: از ابتدای آذرماه جاری تاکنون ۴۰۰ تن گاز مایع یارانه‌ای در استان توزیع شده و هیچ کمبودی در این زمینه نداریم.

محمدرضا عابدانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تعداد ١٨ هزار خانوار از نعمت گاز در استان برخوردار نیستند که ماهانه مقدار ٧٩٢ تن گاز مایع بین این افراد توزیع می‌شود.

وی بیان کرد: قیمت گاز مایع یارانه‌ای در سامانه درخواست فرآورده‌های نفتی (سدف) با احتساب نرخ خدمات توسط شرکت‌های پخش گاز مایع به قیمت هر کیلوگرم ۲۵ هزار و ۳۶۰ ریال (هر کپسول ۱۱ کیلویی ۲۷۹ هزار ریال) عرضه می‌شود و مردم استان اگر با هر نوع گران‌فروشی مواجه شدند با تلفن ١٢۴ تماس گرفته و تخلفات را گزارش کنند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی با بیان اینکه نرخ یارانه‌ای هر سیلندر گاز مایع ۲۷۹ هزار ریال بوده و فروش آن به قیمت بالاتر غیرقانونی است، گفت: مردم در صورت مشاهده فروش کپسول گاز خانگی به قیمت بالاتر از یارانه‌ای به سامانه نظارتی ۱۲۴ سازمان صمت تماس بگیرند.

عابدانی افزود: درصد اندکی از نیاز گاز مایع استان خراسان جنوبی مربوط به نیازهای غیریارانه‌ای است که تلاش می‌کنیم آن را هم از طریق سدف مرتفع کنیم.

وی عنوان کرد: همه متقاضیانی که از نعمت گاز طبیعی برخوردار نیستند و در زمره مصرف‌کنندگان قانونی گاز مایع (مصرف‌کنندگان خانگی، صنایع و اصناف) قرار دارند باید در این سامانه ثبت‌نام و از طریق این بستر الکترونیکی سوخت مورد نیاز خود را دریافت کنند.

عابدانی گفت: برای شفافیت در توزیع، انواع فرآورده‌های نفتی با قیمت یارانه‌ای در سامانه سدف توزیع می‌شود و متقاضیانی که تاکنون موفق به ثبت‌نام در این سامانه نشده‌اند، به آدرس NEWTEJARATASAN.NIOPDC.IR مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha