سه شکارچی متخلف در ارومیه دستگیر شدند

ارومیه - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: سه شکارچی متخلف در مناطق تحت مدیریت شهرستان ارومیه از جمله پارک ملی و منطقه سرو دستگیر شدند.

رضا معصومی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست اداره کل، حین گشت و کنترل در زیستگاه های کوهستانی سرو، یک متخلف شکار را شناسایی و دستگیر کردند.

وی بیان کرد: از این متخلف یک قبضه سلاح شکاری پنج پران قاچاق کشف و ضبط و مراتب جهت رسیدگی قانونی به مرجع قضایی ارجاع شد.

وی با اشاره به اینکه هیچ گونه مجوزی در سال جاری برای شکار حیات وحش صادر نشده است، بیان کرد: با توجه به این موضوع، حمل اسلحه شکاری مجاز یا غیرمجاز در مناطق و زیستگاه های حیات وحش اقدام به شکار محسوب شده و با متخلفان برخورد قاطع و قانونی انجام می گیرد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با بیان اینکه گشت های شبانه پایش و کنترل در محدوده مناطق حفاظت شده استان و به ویژه پارک ملی دریاچه ارومیه به صورت مستمر انجام می شود، اضافه کرد: ماموران یگان حفاظت به‌صورت مستمر و شبانه روزی همه اراضی پارک ملی دریاچه ارومیه را مورد پایش و رصد قرار می دهند.

معصومی ادامه داد: هرگونه دخل و تصرف، شکار، برداشت شن و ماسه و نمک، چرای احشام، تخلیه نخاله و در حالت کلی هر فعلی که موجب آسیب و بر هم خوردن نظم طبیعی مناطق تحت مدیریت شود، تخلف محسوب شده و با متخلفان برخورد قاطع و قانونی انجام می گیرد.

وی با اشاره به شناسایی و دستگیری ۲ شکارچی متخلف در محدوده پارک ملی دریاچه ارومیه افزود: این متخلفان با استفاده از سه قلاده سگ تازی اقدام به شکار خرگوش می کردند که با هوشیاری ماموران یگان پارک ملی از انجام شکار جلوگیری شده و متخلفان به مرجع قضایی معرفی شدند.

وی اظهار کرد: سگ تازی (سالوکی یا پرشین هوند) گونه‌ای از سگ سانان است که بسیار تند می‌دود و برخی سودجویان با استفاده از آنها، حیواناتی مانند خرگوش را شکار می کنند.

به گزارش ایرنا مناطق تحت مدیریت شامل مناطق حفاظت شده، پارکهای ملی ، اثر طبیعی ملی و مناطق شکار ممنوع است که در استان آذربایجان غربی ۱۱ منطقه تحت مدیریت ثبت شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha