۲۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۴۴
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85323794
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

شاخص راه روستایی در خراسان شمالی به ۷۷.۱ درصد رسید

بجنورد-ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم سبب شد تا میزان بهره مندی روستاییان استان از راه مناسب با چهار درصد ارتقا به نسبت دولت قبل به ۷۷.۱ درصد برسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد مشتری روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی اظهار کرد: شاخص راه روستایی در کشور ۸۳.۹ درصد است که بر این اساس خراسان شمالی از متوسط کشوری ۶.۸ درصد عقب است.

وی تصریح کرد: میزان بهره مندی روستاهای استان از راه مناسب به لحاظ طول راه های آسفالت شده ۴۷.۴ درصد است که این رقم در کشور ۵۵.۱ درصد گزارش شده و بر این اساس خراسان شمالی در این شاخص ۷.۷ درصد از میانگین کشوری پایین تر است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی با بیان اینکه استان در زمینه بهره مندی روستاییان از راه مناسب در رده ۲۷ استان های کشور قرار دارد افزود: بدترین شرایط برای بهره مندی روستاییان استان از راه مناسب در شهرستان شیروان و رازو جرگلان و بهترین شرایط در شهرستان گرمه است.

شاخص راه روستایی در خراسان شمالی به ۷۷.۱ درصد رسید

بهسازی ۱۸۹ کیلومتر راه روستایی

وی عنوان کرد: هشت ماهه امسال بهسازی بیش از ۱۸۹ کیلومتر راه روستایی و درزگیری به میزان ۷۳ هزار و ۹۰۴ مترمربع و لکه گیری به میزان ۱۲۰ هزار و ۱۸۵ مترمربع انجام شده و در این زمینه بیش از ۳۷ هزار تن آسفالت استفاده شده است.

مشتری، سرقت را از دغدغه ها برای تامین ایمنی در جاده ها عنوان کرد و گفت: متاسفانه سرقت تابلو علایم، پایه ها و نیز سرقت تجهیزات روشنایی در جاده ها افزایش یافته است، سرقت ها علاوه بر تحمیل خسارت مالی، ایمنی تردد در جاده ها را تحت شعاع و زمینه ساز وقوع تصادفات است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اجرای طرح ترافیکی زمستانه در جاده های استان گفت: یکی از مشکلات در اجرای این طرح، فرسودگی ناوگان راهداری است به طوری که حدود نیمی از ۲۶۸ دستگاه ناوگان در استان فرسوده است و باید بازسازی شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی افزود: در طرح زمستانه، ۱۱۳ دستگاه ماشین آلات نیمه سنگین، ۱۰۸ دستگاه ماشین آلات سنگین و ۴۴ دستگاه خودروی سبک به کارگرفته می شود.

به گزارش ایرنا، طول راه های خراسان شمالی بدون احتساب راه های روستایی، یکهزار و ۳۴۳ کیلومتر است که ۱.۵۴ درصد از راه های کشور را به خود اختصاص داده است.

اکنون ۱۶۶ کیلومتر بزرگراه، ۴۳۲ کیلومتر راه اصلی و ۷۴۵ کیلومتر راه فرعی در این استان وجود دارد.

طول راه های روستایی استان هم چهار هزار و ۶۵۴ کیلومتر است که ۳.۶ درصد از راه های روستایی کشور را دارد و در رتبه ۱۳ استان های کشور قرار گرفته است.

طول راه های شریانی استان هم ۶۳۷ کیلومتر است که ۱.۸ از راه های شریانی کشور را به خود اختصاص داده است.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و سالانه میلیون ها مسافر از این استان گذر می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha