قاضی عسکر: شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی با استقلال علمی امکان‌پذیر است

شهرری - ایرنا - تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) گفت: جمهوری اسلامی به دنبال اتحاد میان نیروهای موحد و متدین است تا با این همبستگی تمدن نوین اسلامی پایه‌ریزی شود؛ برای تحقق این هدف مهم در گام نخست استقلال علمی و بی‌نیازی از غرب و ظالمان جهان مورد انتظار بوده و معتقدیم که این امر امکان‌پذیر خواهد بود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر روز شنبه در دیدار با جمعی از دانشجویان دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) اظهار داشت: این دیدارها و همفکری میان امت اسلام و همچنین تمام آزادیخواهان جهان می تواند منشاء برکات زیادی باشد.

وی با اشاره اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: اولین هدف در انقلاب ملت ما، آشنایی مردم در داخل کشور و در عرصه بین المللی با اسلام واقعی بود، هدف دیگر خارج شدن همه ملت های مسلمان و حتی آزادیخواهان غیرمسلمان از زیر بار سلطه قدرت های زورگوی عالم است تا همه بتوانند روی پای خود بایستند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) توسعه ارزش های اخلاقی و دینی در سطح بین الملل را از دیگر اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برشمرد و ادامه داد: استقرار امنیت در تمام دنیا، از بین رفتن ظلم و ستم در جهان، توزیع امکانات و ثروت و نعمت های الهی به صورت عادلانه میان تمام ملت ها، از میان رفتن نگاه ها و سیاست های نژادپرستانه و تبعیض آلود، توسعه فرهنگ علم آموزی و تبیین و ترویج دیدگاه متعالی اسلام در خصوص جایگاه والای بانوان با توجه به نگاه ابزاری غرب به زنان از مصادیق اهداف نظام جمهوری اسلامی بوده است.

قاضی عسکر: شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی با استقلال علمی امکان‌پذیر است

رئیس مؤسسه علمی و فرهنگی دارالحدیث افزود: در همین راستا شما با حضور و تحصیل در دانشگاه اهل بیت (ع) به دنبال آن بوده اید تا با علم آموزی و دستیابی به تخصص به کشورهای خود بازگشته و در حوزه تخصصی خویش، شاخص و اثرگذار باشید.

وی با اشاره به نگاه های نژادپرستانه در کشورهای اروپایی و آمریکایی خاطرنشان کرد: قرآن کریم تمام مومنان را از هر قوم و نژادی برادر یکدیگر می داند از این رو همه مسلمان در سراسر جهان زیر پرچم اسلام هستند و این تفکر الهی، اعتقاد و روش ما در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) شعارهای فریبکارانه غرب را از دیگر توطئه ها علیه ملت های مسلمان خوانده و تصریح کرد: در سالیان گذشته همواره آمریکا و ایادی آن در مجامع بین المللی ایران را محکوم به اقدامات مغایر با حقوق بشر کرده اند، اما در مسئله فلسطین و نسل کشی مردم مظلوم غزه، نه تنها این جنایات را محکوم نکرده بلکه از رژیم جعلی اسرائیل حمایت کردند و هم اکنون بهتر از گذشته ماهیت حقوق بشر آمریکایی و غربی کاملا روشن شده و در بسیاری کشورها مردم علیه این تجاوز آشکار به پا خواسته اند.

حجت الاسلام قاضی عسکر افزود: همه این اقدامات علیه امت های اسلامی، ایجاب می کند تا جهان اسلام بیش از پیش متحد شده و افکار عمومی دنیا را نسبت به این توطئه ها و جنایات دژخیمان زمان روشن سازد.

این مسئول همفکری، همدلی و استفاده از امکانات یکدیگر مسلمانان را راهبرد مهمی در جهت اتحاد جهان اسلام عنوان و تاکید کرد: در صورت تحقق این هدف مهم به لطف الهی می‌توان جهان را از ظلم و جهالت نجات داد.

رئیس مؤسسه علمی و فرهنگی دارالحدیث با اشاره به ایجاد روحیه خودباوری در میان مردم ایران توسط بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) اظهار داشت: حضرت امام با شعار "ما میتوانیم" زمینه ساز اقتدار کنونی و استقلال کشور ایران شدند.

وی قدرت کشورهای ظالم جهان را پوشالی توصیف و یادآوری کرد: امت های مسلمان نباید از آمریکا و ایادی آن واهمه ای داشته باشند چرا که بی شک آینده ازآن ملت های مظلوم دنیاست و این بشارت و وعده الهی در قرآن کریم است و قطعا تحقق پیدا خواهد کرد.

دانشگاه بین‌المللی اهل بیت (ع) در راستای رسالت خود به منظور کمک به ارتقای علمی و تأمین نیازهای علمی، پژوهشی و تخصصی دانشجویان و پژوهشگران مسلمان و توانمندسازی آن‌ها، همچنین کمک به شناخت فرهنگ و تمدّن اسلامی در سال ۱۳۸۳ در مقطع تحصیلات تکمیلی،در قالب یک مرکز دانشگاهی محدود تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به دانشگاهی جامع تبدیل و فعالیت خود را آغاز کرد.

این دانشگاه با دارا بودن اعضای هیات علمی متخصص در رشته های مختلف دانشگاهی میزبان دانشجویان بسیاری از ملیت های مختلف بوده است و افتخار دارد پذیرای متقاضیان تحصیل از سراسر جهان باشد.

این دانشگاه همچنین مفتخر است عضو انجمن بین المللی دانشگاهها وابسته به سازمان یونسکو باشد و در کنار آموزش ، هر ساله میزبان اساتید و پژوهشگران مطالعات شرق شناسی جهت فرصت های مطالعاتی از سراسر جهان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha