هشدار پلیس خراسان جنوبی درباره کلاهبرداری با سود سهام عدالت

بیرجند- ایرنا-رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی از شناسایی فردی خبر داد که از طریق ارسال آگهی دریافت سود سهام عدالت در شبکه‌های اجتماعی از افراد کلاهبرداری می‌کرد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ قدرت الوانی روز شنبه در این باره گفت: فردی به پلیس فتا مراجعه و با ارائه شکوائیه اعلام کرد چند روز قبل در یکی از شبکه های اجتماعی پیامی مبنی بر دریافت سود سهام عدالت مشاهده کردم، که از من خواسته شده بود برای دریافت سود سهام عدالت وارد لینک شده و مبلغ ناچیز ۲۰ هزار ریال را واریز کنم، پس از کلیک بر روی لینک، نرم افزار جعلی "سهام عدالت"بر روی گوشی من نصب شد که پس از وارد کردن اطلاعات حساب بانکی در نرم افزار و واریز مبلغ، متوجه برداشت ۴۰۰ میلیون ریال از حساب بانکی خودم شدم لذا مراتب به‌ صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی بیان کرد: به‌منظور رسیدگی به شکایت این شهروند بزه‌دیده و احقاق‌حق وی، بلافاصله کارشناسان پلیس فتا رسیدگی به این موضوع را در دستور کار خود قرارداده و پرونده اولیه در این خصوص تشکیل شد.

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی افزود: با اقدامات تخصصی و فنی انجام شده توسط کارشناسان پلیس فتا و استخراج مستندات و ادله دیجیتال لازم ، فرد کلاهبردار که در خارج از استان سکونت داشت، شناسایی شد.

وی تصریح کرد: در ادامه با هماهنگی مقام قضائی و با تلاش کارشناسان پلیس فتا مبلغ به حساب شاکی برگشت داده شد و پرونده ای در این خصوص تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی ارسال شد.

سرهنگ الوانی یادآور شد: کاربران از هرگونه کنجکاوی در فضای مجازی خودداری کرده و از کلیک برروی لینک موجود در فضای مجازی و یا پیامک‌های ارسالی از طرف مجرمان سایبری جدا خودداری کنند.

وی گفت: در خصوص دریافت سود سهام عدالت به این نکات توجه کنند که هرگونه پیامک با سرشماره‌های شخصی که حاوی لینک مبنی بر سود سهام عدالت است کلاهبرداری بوده زیرا برای دریافت سود سهام عدالت نیاز به واریز هیچ گونه وجهی نیست و این سود به حساب‌هایی که قبلا توسط افراد اعلام شده، واریز خواهد شد.

وی عنوان کرد: همچنین کاربران می‌توانند برای پیگیری موارد مربوط به سهام عدالت خود به سامانه الکترونیکی سهام عدالت به آدرس sahamedalat.ir مراجعه کنند.

سرهنگ الوانی گفت: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.gov.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار، حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند.

وی ادامه داد: همچنین شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ مربوط به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر کشور است.

فرماندهی انتظامی شهرستان طبس هم از کشف یک تن و ۶۱۶ کیلوگرم گردوی خارجی قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فاضل مریمی اظهار داشت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران پاسگاه انتظامی "زنوغان" شهرستان طبس هنگام کنترل خودروهای عبوری درمحورهای مواصلاتی به یکدستگاه کامیون که از شیراز به‌ سمت بیرجند درحرکت بوده مشکوک و جهت بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی تکمیلی از کامیون، یک تن و ۶۱۶ کیلوگرم گردوی خارجی قاچاق کشف کردند که برابر نظریه کارشناسان مربوطه، ارزش ریالی آن ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان طبس بیان کرد: در این رابطه یک خودرو توقیف و ۲ متهم دستگیر که متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی یادآور شد: مبارزه با قاچاق کالا و ارز در دستور کار پلیس قرار دارد و شهروندان در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک، موارد را به پلیس ۱۱۰ اعلام کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان بیرجند هم از دستگیری ۶ نفر معتاد و پلمپ یک پاتوق استعمال موادمخدر در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ احمد رضا کارگر افزود: بنابر گزارشات و اخبار واصله مردمی و نارضایتی عمومی در مورد برپایی پاتوق استعمال موادمخدر در یکی از محله های شهر بیرجند، مراتب در دستور کار مأموران " کلانتری ۱۳ "قرار گرفت.

وی بیان کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات میدانی پاتوق استعمال موادمخدر را شناسائی کردند و پس از هماهنگی با مقام قضائی، محل مورد نظر را مورد بازرسی قرار دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان بیرجند افزود: ماموران در بازرسی از محل، تعداد ۶ نفر متهم و معتاد دستگیر کردند که با دستور مقام قضائی این پاتوق فروش و مصرف موادمخدر پلمپ شد.

وی با بیان اینکه برچیدن این پاتوق موجب رضایت و خوشحالی اهالی شد؛ یادآور شد: برخورد با سوداگران مرگ، یکی از اولویت های اصلی پلیس بوده و با جدیت در دستور کار قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha