۲۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۲۸
کد خبرنگار: 1179
کد خبر: 85324086
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه موقت اهواز: شهدا، نقطه قوت ایران اسلامی هستند

اهواز - ایرنا - امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه شهدا، نقطه قوت ایران اسلامی هستند گفت: شهدا با الگو گرفتن از حضرت فاطمه (س) در مسیر ولایت جانفشانی کردند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین میراحمدرضا حاجتی روز شنبه در مراسم وداع با پیکر مطهر ۲ شهید گمنام در اهواز بیان کرد: فاصله گرفتن از راه و سیره شهدا یک آفت است و برای اینکه در این مسیر قرار نگیریم باید سطح معرفت خود را بالا ببریم.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس، استکبار جهانی با ۱۲ لشکر پیاده و پیشرفته ترین تجهیزات و سلاح های هوایی به ایران هجوم آورد و در همین خوزستان تا ۷۰ کیلومتر پیش‌روی کردند.

امام جمعه موقت اهواز گفت: شهرهای شوش، اندیمشک، دزفول و اهواز از حیث نظامی سقوط کرده و صدام قصد داشت به مدت یک هفته تهران را فتح کند اما با همت شهدایی همچون جهان آرا، علی هاشمی و ... نتوانستند حتی یک وجب از این خاک را تصرف کنند.

وی با اشاره به الگوبرداری فلسطینیان از دفاع مقدس ایران، تصریح کرد: یکی از ثمرات دفاع مقدس، فتح فلسطین خواهد بود و امروز شاهد مقاومت و پیروزی جبهه مقاومت در منطقه هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی، نقطه قوت ایران اسلامی را شهدا و راه آنها دانست و گفت: اگر شهدا نبودند، امروز شاهد تانک‌های آمریکایی در اهواز بوده و از نام ایران خبری نبود.

وی افزود: اگرچه در کشور مشکل اقتصادی و کمبودهایی وجود دارد اما به جانوران خائنی همچون "جیش الظلم" اعلام می کنیم که امروز ایران اسلامی قدرتمند از همیشه بوده است و دستاوردهای انقلاب به فراتر از مرزهای سرزمینی انتقال یافته است.

امام جمعه موقت اهواز گفت: به گفته یکی از فرماندهان حزب بعث عراق، جوانان شهادت طلب ایرانی در آن دوران، کمر صدام و لشکر بعث را شکستند.

وی افزود: امروز راه و مکتب شهدا جهانی شده است و به واسطه دفاع مقدس ایران، فریاد بسیاری از ملت ها در مقابل استکبار جهانی به صدا درآمده است.

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی گفت: موتور محرکه همه شهدا، اقتدا به حضرت فاطمه (س) و ادامه مسیر ایشان بود.

در ۲۶ آذرماه امسال همزمان با سالروز شهادت بزرگ بانوی عالم، حضرت فاطمه زهرا (س)، ۱۴ شهید گمنام در اهواز در ۱۴ نقطه یادمانی خوزستان همزمان با سراسر کشور تشییع و در روزهای مختلف به خاک سپرده خواهند شد.

به گفته مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان شهیدان گمنامی که وارد اهواز شدند، در مناطقی از جمله فکه، جزیره مجنون، سومار و زویدات تفحص شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha