۲۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۸:۳۶
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85324205
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ذیحسابان نقش مهمی در تبیین طرح مولدسازی دارایی های دولت دارند

سنندج-ایرنا- استاندار کردستان گفت: ذیحسابان امین مردم و دولت در صیانت از بیت المال هستند و نقش مهمی در تبیین، اقناع و همراهی دستگاه‌ها در زمینه مولد سازی دارایی های دولت دارند.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا شامگاه شنبه در جلسه‌ هم‌اندیشی ذیحسابان و مدیران امور مالی دستگاه‌های اجرایی که به مناسبت گرامیداشت روز حسابدار در محل سالن جلسات اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان برگزار شد، اظهار کرد: هدف از مولدسازی دارایی های دولت، کمک به رشد اقتصادی، افزایش بهره‌وری و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در استان است.

استاندار کردستان با بیان اینکه ظرفیت مولد سازی در استان مهیا است، اضافه کرد: تجهیز منابع از محل مولد سازی به توسعه و پیشرفت استان کمک و بسیاری از مشکلات را حل می‌کند و همه ما باید بستر لازم برای تحقق این نگاه ویژه دولت را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: ساختارها در نظام اداری یک کشور برای این طراحی و تصویب می‌شوند که به صورت تکاملی در کنار هم در راستای خدمت به جامعه با اهداف ترسیم شده به وظایف خود عمل کنند.

زارعی کوشا با اشاره به ساختار سه قوه در قانون اساسی کشور که در کنار هم کار می‌کنند و مهمترین مولفه فلسفه وجودی آن ها تکامل همدیگر است، گفت: اگر هر جایی این تکامل دچار نقص و خدشه شود قطعا کارها دچار مشکل می‌شود و به خوبی پیش نخواهد رفت.

استاندار کردستان با بیان اینکه ذیحسابان، امین مجموعه مدیریتی هستند، ادامه داد: نقش ذیحسابی هم به عنوان امین و مشاور دستگاه اجرایی و خزانه دار کل کشور و هم به عنوان نگاه ناظر نظام روی مهمترین موضوعات مدیریتی که مسائل مالی است، نقشی چند وجهی و دارای ابعاد مختلف است.
وی یادآور شد:

استاندار کردستان با اشاره به اینکه برای ما هیچ افتخاری بالاتر از خدمت به مردم استان نیست، افزود: امروز کردستان بیش از گذشته در نگاه بزرگان کشور مطرح است که نتیجه حمایت و همراهی مردم با مسوولین و لطف خداوند بزرگ است.

گفتنی است، در این جلسه ضمن قرائت متن پیام سید احسان خان‌دوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی به مناسبت روز حسابدار، مواردی پیرامون ساماندهی حساب‌های دولتی و تجمیع این حساب‌ها در بانک مرکزی، هوشمند سازی و شفاف‌سازی حساب‌های دولتی، مولدسازی و شناسایی دارایی‌ها و اموال دولت در استان در راستای هزینه‌کرد برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، مصرف بهینه منابع در راستای توسعه کردستان، لزوم یکپارچگی اطلاعات در زمینه اعتبارات استانی و ضرورت اصلاح نگرش مدیران مالی در خصوص وظایف محوله برای مصرف بهینه منابع مطرح شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha