اجتماع دختران فاطمی در کرمانشاه برگزار شد

۲۵ آذر ۱۴۰۲، ۲۰:۳۴
کد خبر: 85324257
اجتماع دختران فاطمی در کرمانشاه برگزار شد

کرمانشاه-ایرنا- اجتماع دختران فاطمی شامگاه شنبه با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفوری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، جمعی از دختران نوجوان و جوان و شماری از مسوولان در تالار انتظار شهر کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش ایرنا؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در این‌ اجتماع، ضمن پربرکت‌خواندن توسل به حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) بیان کرد: اجتماع حول محور نام فاطمه زهرا(سلام‌الله‌علیها) و شهدای والامقام نشان‌دهنده مسیر و راهی است که شما انتخاب کرده‌اید.

حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله غفوری با اشاره‌ به اینکه هرکسی در زندگی باید الگویی داشته باشد، گفت: بهترین الگوی عالم برای بانوان مسلمان وجود مقدس حضرت فاطمه زهرا(سلام‌الله‌علیها) است چراکه آن بانوی باعظمت جامع تمام خوبی‌های عالم است.

اجتماع دختران فاطمی در کرمانشاه برگزار شد

وی با تصریح جایگاه رفیع حضرت رسول اکرم (ص)، اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) رحمة‌للعالمین بود، یعنی همه‌ وجودش برای همه‌ عالم رحمت و محبت بود و وجود مقدس حضرت فاطمه زهرا(سلام‌الله‌علیها) دقیقاً انعکاس شخصیت پیامبر گرامی اسلام(صل‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) بود.

امام جمعه کرمانشاه، اجتماع بانوان فاطمی را فرصتی مناسب برای توسل به حضرت صدیقه طاهره (سلام‌الله‌علیها) خواند و خطاب به ‌آن حضرت بیان کرد: ما در اجتماع امروز می‌خواهیم با مادر بزرگوارمان حضرت زهرای اطهر(سلام‌الله‌علیها) درخواست‌های مهمی را مطرح کنیم. درخواست اول این که مادر جان! ما در این دنیا دشمنانی داریم که قصد فاسد کردن عقیده، اخلاق و آداب ما را دارند و ما از شر این دشمنان به شما پناه می‌بریم. درخواست دوم اینکه ما نیاز به هدایت مادرانه قلبی و نظر لطف شما داریم که دل‌های ما را متوجه خدا، عالم معنا و مسیر نورانی شهدا، انبیاء و اولیاء کنید.

اجتماع دختران فاطمی در کرمانشاه برگزار شد

امام جمعه کرمانشاه افزود: درخواست آخر ما از محضر حضرت زهرای اطهر(سلام‌الله‌علیها) این است که مادر جان! ما ضمن اینکه از شما برای دنیای خود عزت، سربلندی، نورانیت باطن، علم، عقیده و ایمان محکم می‌خواهیم، برای آخرت هم، همنشینی با شما را می‌خواهیم؛ به‌افتخار اینکه در دنیا پیرو راه شما بودیم، هستیم و خواهیم بود.

در پایان، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، ثابت‌قدم‌بودن در مسیر حق را بسیار مهم برشمرد و به‌جهت تجدید عهد، عنوان کرد: مادر جان! امروز ما در محضر شهدا با شما عهد می‌بندیم، که تا جان در بدن داریم در راه شما حرکت خواهیم کرد و از خود شما هم کمک می‌خواهیم که ما را در این مسیر یاری فرمایید.

اجتماع دختران فاطمی در کرمانشاه برگزار شد

شهدا را ناظر بر اعمال خود بدانیم

شهردار کرمانشاه نیز در این اجتماع با اشاره به اهمیت خدمت رسانی مدیران در جمهوری اسلامی به مردم گفت: شهدا را ناظر بر اعمال خود بدانیم.

نادر نوروزی اظهار کرد: امروز، روز تجدید میثاق با بزرگترین الگوی انسان‌ها و به خصوص زنان در بشریت است.

وی افزود: خداوند در قرآن با عنوان «خیر کثیر» از حضرت زهرا (س) یاد می‌کند و پیامبر اکرم (ص) را برای این خیر، امر به شکر می‌کند.

شهردار کرمانشاه تصریح کرد: امیدواریم که خواهران جامعه ما از این الگو بهره ببرند و بتوانیم در برابر هجمه فرهنگی معاندین که تلاش آن‌ها برای تنزل ارزش والای زن است مقاومت کنیم، زیرا ما در مقابل آنان بزرگ‌ترین شخصیت عالم را داریم.

وی بیان کرد: زنان کرمانشاهی شیر زنانی هستند که در ایام دفاع مقدس صلابت خود را ثابت و عزیزان خود را تقدیم انقلاب کرده‌اند.

نوروزی در پایان گفت: ما نباید شهدا را مردگان بپنداریم، آن‌ها زنده هستند و نزد خدا روزی می‌خورند.

اجتماع دختران فاطمی در کرمانشاه برگزار شد

در پایان این مراسم آیین اعطای هدیه و پوشاندن چادر به تعدادی از دختران در حضور شهدای والامقام برگزار شد.

همچنین از جمعی از بانوان فعال فرهنگی استان کرمانشاه، خانم‌ها ریحانه عظیمی، نگین کرمی، زهرا جدیدالاسلام، آرمیتا مرادی، زهرا صحرایی، پریا قبادی، نرگس کرمی راد، فائزه صادقی، سادات کهراریان، نرگس قربانیان، صدیقه ملکی، ستاره صوفی و زهرا ابوالفضلی تقدیر شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha