۲۶ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۵۲
کد خبرنگار: 996
کد خبر: 85324434
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بروجرد در سالروز شهادت بزرگ بانوی جهان اسلام غرق در عزا و ماتم شد

بروجرد - ایرنا - آیین عزاداری سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) روز یکشنبه با حضور هیات مذهبی و اقشار مختلف مردم بروجرد در مساجد، تکایا و بقعه امام زاده جعفر برگزار شد.

به گزارش ایرنا، این آیین معنوی که از میدان قیام تا بقعه امام زاده جعفر بروجرد برگزار شد و مردم عزادار در قالب دسته های سینه زنی و زنجیر زنی در سوگ بزرگ بانوی جهان اسلام اشک ماتم ریختند.

هیات عزاداری بروجرد با سینه زنی و نوحه خوانی در ماتم شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) به عزاداری پرداختند. زنان و مردان شهر بروجرد در اندوه جانسوز سالروز شهادت صدیقه کبری(س) در مرقد مطهر امامزاده جعفر(ع) با برگزاری آیین سینه‌زنی و زنجیرزنی عزاداری کردند.

رییس تبلیغات اسلامی بروجرد گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) تجلی گاه مهربانی و فیض الهی، نجات بخش اسلام و پیوند دهنده ۲ رکن درخشان نبوت و امامت است.

حجت الاسلام نصرت اله موسوی افزود: شخصیت حضرت زهرا (س) در تمام ابعاد اجتماعی، سیاسی و خانوادگی الگوی بی همتا برای تمام آحاد مختلف جامعه است.

وی ادامه داد: خداوند عالم با آفرینش حضرت فاطمه زهرا (س) علاوه بر این که برکات خلقت را بر زمین گسترانید امامت را هم به واسطه وجود ایشان برای ما قرار داد، چرا که «فاطمه شناسی»، «امام شناسی» را هم به دنبال دارد.

۷۵۰ هیات مذهبی فعال در سطح شهرستان بروجرد ساماندهی شده که ۴۷۰ هیات آن در شهر بروجرد است.

یک هزار و ۱۰۰ مداح نیز در شهرستان ساماندهی شده که ۱۹۵ نفر از آنها خانم هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha