پیکر مطهر چهار شهید گمنام دوران دفاع مقدس در ارومیه تشییع شد

ارومیه- ایرنا- پیکر مطهر چهارشهید گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) صبح امروز، یکشنبه با حضور پرشور مسوولان استانی و مردم شهیدپرور در ارومیه تشییع شد.

به گزارش ایرنا، در این آیین معنوی که روز یکشنبه در خیابان امام ارومیه از مبدا میدان انقلاب برگزار شد، خانواده معظم شهدا و ایثارگران، جانبازان دوران دفاع مقدس، فرماندهان نظامی و آحاد مختلف مردم شهید پرور آذربایجان غربی به ویژه ارومیه حضور داشتند.

مردم و مسوولان به ویژه جوانان عاشق ایثار و شهادت با حضور در این مراسم معنوی مراتب عشق و ارادت خود را به شهدا و آرمان‌های والای آنان اعلام کردند.

جوانان ارومیه ای همچنین با حمل علم های مزین به عبارت «یا ابوالفضل العباس (ع)»، «لبیک یا حسین (ع) » و «لبیک یا خامنه ای» مسیر عبور شهدا را تزیین کردند.

مادران و فرزندان شهدا هم در این آیین بدرقه با نثار شاخه های گل و اشکهایشان حضور داشتند و در این مسیر شهدا را مشایعت می کردند.

بسیاری از حاضران در این آیین نیز با همکاری خادمان شهدا چفیه و روسری های خود را به تابوت شهدا متبرک می‌کردند تا عطر شهدا را همیشه برای خود داشته باشند.

به گزارش ایرنا رده سنی چهار شهید گمنام تازه تفحص شده، زیر ۲۳ سال بوده و از شهدای مناطق عملیاتی جنوب کشور هستند.

از این چهار شهید گمنام دفاع مقدس، پیکر پاک و مطهر سه شهید در ارومیه و یک شهید دیگر در پلدشت به خاک سپرده خواهند شد.

پیکرهای مطهر روز سه شنبه از طریق فرودگاه ارومیه به ارومیه منتقل شده بود که البته در مسیر نیز مراسم استقبال از شهدا توسط مردم ساکن در روستاها انجام شد.

مراسم متعدد وداع با شهدا در شهرها و ادارات مختلف و مدارس استان نیز در این راستا برگزار شد که با اقبال عموم مردم مواجه شده بود.

آذربایجان غربی دارای ۱۲ هزار شهید دوران دفاع مقدس است که در مناطق مختلف عملیاتی این استان به شهادت رسیده اند؛ همچنین شهدایی از سایر استان های کشور در این استان به فیض شهادت نائل شده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha