امام جمعه کرمانشاه: مجالس عزاداری اهل‌بیت (ع)، پربرکت‌ترین اجتماع مؤمنین است

کرمانشاه-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه مجالس عزاداری اهل‌بیت (ع)، پربرکت‌ترین اجتماع مؤمنین است، گفت: قیام امام حسین (ع) را در بیش از ۱۴ قرن گذشته، همین مجالس برافراشته نگه‌داشته و به یک حرکت جهانی و بین‌المللی تبدیل کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله غفوری روز یکشنبه باحضور در آیین تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرای اطهر(سلام‌الله‌علیها) و بزرگ‌شمردن برکات برپایی مجالس عزاداری اهل‌بیت عصمت و طهارت و ائمه اطهار (علیهم‌السلام) بیان کرد: آنچه که توانسته جامعه اسلامی و پیروان مکتب اهل بیت (علیهم‌السلام) و به‌طور کلی دنیا اسلام را مشتاق و محب اهل بیت علیهم السلام کند، همین مجالس عزاداری است. این مجالس، مجالس کسب معرفت نسبت به جایگاه و مقام و منزلت معصومین (علیهم‌السلام) است.

وی با مروری بر اهمیت کسب معرفت نسبت به اولیای الهی، اظهار کرد: کسی که حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها)، ائمه اطهار(علیهم‌السلام) و حضرت فاطمه معصومه (سلام‌الله‌علیها) را در حالی زیارت کند که نسبت‌ به حق آن بزرگواران بر مردم و جایگاه آنان نزد خدا معرفت داشته باشد، بهشت را تصاحب کرده است و این مجالس کلاس درس معرفت نسبت به خدا، کتاب و دین خدا و اولیای الهی است.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره‌ به اهمیت ابراز محبت و عرض مودت به اهل بیت عصمت و طهارت و ائمه اطهار (علیهم‌السلام)، عنوان کرد: مجلس عزای اهل بیت و ائمه اطهار (علیهم‌السلام) محل اظهار محبت و مودت به نورهای عالم خلقت است و عرض ادب جمعی به‌ محضر حضرت برکات فراوانی دارد.

امام جمعه کرمانشاه: مجالس عزاداری اهل‌بیت (ع)، پربرکت‌ترین اجتماع مؤمنین است

حجت الاسلام و المسلمین غفوری با تأکید بر لزوم موضع‌گیری مؤمنان تصریح کرد: در زیارت‌ها به ما توصیه شده است که شیعه باید موضعش هم در مقابل نسبتی که با ائمه اطهار (علیهم‌السلام) دارد و هم در برابر مخالفان و معاندان اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم‌السلام) مشخص باشد. کمااینکه موضع‌گیری شیعیان در زیارت عاشورا و زیارت جامعه کبیره به‌وضوح مشخص شده است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با ذکر این نکته که اقامه مجلس عزا با حضور فرزندان شهید حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) توفیقی مضاعف است، خاطرنشان کرد: اگر بگوییم که اولین شهیده‌ گمنام عالم حضرت صدیقه طاهره(سلام‌الله‌علیها) است، گزاف نگفته‌ایم.

در پایان، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، خطاب به حضرت صدیقه طاهره (سلام‌الله‌علیها) بیان کرد: ما امروز درحالی‌که مؤمن به عصمت و ولایت کبرای شما، رسالت حضرت رسول اکرم (صل‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) و امامان معصوم(علیهم‌السلام) هستیم، با ایمان به حق شفاعت شما، هدایتتان در دنیا و شفاعتتان در آخرت را تمنا می‌کنیم که شامل حال ما و فرزندان ما و نسل‌های بعد از ما تا قیام قیامت شود و نسل ما، نسل سعادتمند به‌برکت ولایت شما باشد.

در این مراسم پیکر مطهر هفت شهید گمنام بر روی دستان اقشار مختلف مردم کرمانشاه تشییع شد.

امام جمعه کرمانشاه: مجالس عزاداری اهل‌بیت (ع)، پربرکت‌ترین اجتماع مؤمنین است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha