۲۷ آذر ۱۴۰۲، ۵:۵۶
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85324898
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

گفت وگوی وزیر خارجه فرانسه با مقام فلسطینی درباره تحولات غزه

تهران- ایرنا- منابع خبری گزارش دادند، وزیر خارجه فرانسه در سفر به رام الله با نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار و درباره آخرین تحولات غزه رایزنی کرده است.

به گزارش بامداد دوشنبه ایرنا از تارنمای عرب ۴۸، محمد اشتیه نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله با کاترین کولونا وزیر خارجه فرانسه دیدار و گفت وگو کرد.

بر اساس این گزارش، اشتیه بر اهمیت فشار فرانسه و تلاش برای برقراری آتش‌بس در غزه و توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان و لزوم بازگشایی همه گذرگاه‌ها با این باریکه برای ورود کمک‌های امدادی و پزشکی و سوخت به ویژه به مناطق شمالی، تاکید کرد.

وی همچنین بر لزوم اعمال فشار برای توقف تجاوزات اشغالگران و شهرک نشینان آن علیه مردم فلسطین در کرانه باختری از جمله قدس اشغالی و لزوم اتخاذ تدابیری از سوی فرانسه علیه شهرک نشینان با تابعیت دوگانه فرانسوی و اسرائیلی تاکید کرد.

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین، با اشاره به اهمیت حمایت فرانسه برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین به عنوان عضو کامل سازمان ملل متحد، از درخواست پاریس برای برقراری آتش بس جدید، فوری و پایدار در نوار غزه قدردانی کرد.

اشتیه گفت: اولویت رهبران فلسطینی آتش بس است و گفت وگو درباره فردای پس از آتش بس باید شامل راه حلی سیاسی باشد که تمام اراضی فلسطین را شامل و به راه حل دو کشوری منجر شود.

کولونا پیش تر در جریان بازدید خود از روستایی در نزدیکی رام الله، خشونت‌های انجام شده توسط شهرک نشینان صهیونیست در کرانه باختری اشغالی را محکوم کرده بود.

وزیر خارجه فرانسه روز یکشنبه وارد فلسطین اشغالی شد و با الی کوهن وزیر خارجه رژیم صهیونیستی دیدار کرد، سپس به کرانه باختری اشغالی رفت و با مقامات فلسطینی از جمله محمد اشتیه نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کرد.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بست و منطقه را بمباران کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha