۲۷ آذر ۱۴۰۲، ۸:۵۹
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85324968
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چاپ کتاب اعضای هیات علمی دانشگاه کردستان در انتشارات معتبر Wiley-IEEE Press

سنندج- ایرنا- کتاب «مدل‌سازی دینامیکی، پایداری و کنترل ریزشبکه‌ها» تالیف دکتر قباد شفیعی، مبین نادری و حسن بیورانی توسط انتشارات معتبر Wiley-IEEE Press به چاپ رسید.

به گزارش ایرنا، رئیس دانشگاه کردستان روز دوشنبه در این رابطه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دکتر قباد شفیعی و دکتر حسن بیورانی اعضای هیات علمی گروه مهندسی برق- قدرت و کنترل دانشگاه کردستان و آقای دکتر مبین نادری دانش‌آموخته دکتری و محقق پسادکتری مرکز ریزشبکه و شبکه‌های هوشمند دانشگاه کردستان هستند.

حامد قادرزاده افزود: کتاب «مدل‌سازی دینامیکی، پایداری و کنترل ریزشبکه‌ها» در ۱۱ فصل و ۴۴۸ صفحه تدوین شده است؛ این کتاب ضمن معرفی مباحث پایه‌ای و چالش‌های ریزشبکه‌ها و همچنین ریزشبکه‌های متصل به هم، بصورت تفصیلی روش‌های مختلف مدلسازی دینامیکی، پایداری و کنترل این سیستم‌ها را بیان می‌کند.

وی ادامه داد: این کتاب به عنوان یک مرجع مناسب برای دانشجویان و محققان درحوزه سیستم‌های قدرت، انرژی‌های نو و شبکه‌های هوشمند، در کنار مباحث پایه‌ای، آخرین یافته‌ها در زمینه مدل‌سازی، پایداری و کنترل ریزشبکه‌های الکتریکی و به شکل کلی سیستم‌های مبتنی بر مبدل‌های الکترونیک قدرت را ارائه می‌دهد.

رئیس دانشگاه کردستان یادآور شد: امروزه اتصال منابع انرژی تجدیدپذیر از قبیل سیستم‌های انرژی خورشیدی و توربین‌های بادی و همچنین سیستم‎‌های تولید پراکنده به شبکه برق چالش‌های اساسی ایجاد کرده است؛ ریزشبکه به عنوان اصلی‌ترین المان شبکه‌های هوشمند و مدرن انرژی، یک مفهوم جدید برای مقابله با این چالش‌ها است.

قادرزاده افزود: ریزشبکه در واقع یک شبکه کوچک متشکل از منابع تجدیدپذیر و تولید پراکنده، منابع ذخیره‌سازی انرژی و بارها است که در سطح شبکه توزیع الکتریکی پیاده‌سازی می‌شود و امکان اتصال و انفصال از شبکه اصلی را دارد.

وی اضافه کرد: کتاب حاضر حاصل بیش از ۱۰ سال پژوهش، تدریس و انجام پروژه‌های تحقیقاتی توسط نویسندگان است و می‌تواند مرجع بسیار مناسبی برای دانشجویان و محققین علاقمند به این حوزه باشد.

دانشگاه کردستان در سال ۱۳۵۳ کار خود را با عنوان دانش‌سرای عالی سنندج وابسته به دانشگاه تربیت معلم تهران آغاز کرد و در ادامه به عنوان یکی از پردیس‌های دانشگاه رازی کرمانشاه درآمد و در سال ۱۳۷۰ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، این مرکز آموزش عالی را با عنوان «دانشگاه کردستان» به رسمیت شناخت.

این دانشگاه هم اکنون هشت دانشکده شامل زبان و ادبیات، علوم انسانی و اجتماعی، علوم پایه، کشاورزی، منابع طبیعی، مهندسی، هنر و معماری، علوم‌ پایه و فنی - مهندسی بیجار است و در حال حاضر ۱۱ هزار و ۲۰۰ دانشجو در ۵۶ رشته کارشناسی، ۱۱۴ رشته کارشناسی ارشد و ۳۰ رشته دکترا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

این دانشگاه با پذیرش ۴۹۲ دانشجوی خارجی توانسته است در بعد بین المللی هم حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha