۱۲ کیلومتر فیبرنوری در سلسله لرستان اجرا شد

خرم آباد- ایرنا- شهردار الشتر (مرکز سلسله) گفت: ۱۲ کیلومتر فیبرنوری در این شهرستان اجرا شده و پیش بینی می شود تا پایان اسفندماه تمامی شهر الشتر به سیستم فیبرنوری مجهز شود.

محمد شریفی مقدم روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: عملیات انجام فیبرنوری شهر الشتر دهم شهریورماه امسال آغاز شد و پیش بینی می شود تا پایان اسفندماه به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۲ کیلومتر از شهر الشتر حفاری و به فیبر نوری مجهز شده است، افزود: مسیرهای حفاری شده در حال ترمیم و بهسازی و ۲۰ کیلومتر دیگر از مجموع مسیر باقی مانده است.

شهردار الشتر تاکید کرد: عملیات انجام فیبر نوری این شهر با وسعت ۳۲ کیلومتر با همکاری شرکت مخابرات استان در حال انجام بوده و شهرستان سلسله یکی از شهرستان های پیشرو در اجرای این طرح است.

شریفی مقدم با اشاره به اینکه شرکت آسیا تک متولی اجرای فیبر نوری سراسر کشور است، تاکید کرد: اولین تفاهم نامه انجام فیبرنوری پارسال با شهر الشتر منعقد و امسال به پیمانکار واجد شرایط واگذار شد.

۱۲ کیلومتر فیبرنوری در سلسله اجرا شد

وی اجرای فیبر نوری را یکی از بسترهای مهم دسترسی به شهر هوشمند دانست و یادآور شد: این مهم موجب ارتقای سطح دسترسی مردم به خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات خواهد شد.

با اجرای طرح نهضت جهادی توسعه فیبر نوری شرکت مخابرات ایران ضمن اتصال منازل و کسب و کارها به این شبکه و ایجاد مقدمات و زیرساخت خانه هوشمند امکان افزایش و ارتقای کمی و کیفی شبکه تلفن ثابت و اینترنت خانگی در استان ایجاد می شود.

از دیگر مزایای این طرح به مهاجرت از کابل های مسی پرهزینه و کم بازده به کابل های نوری کم هزینه و پربازده است و این مهم زمینه ارتقای امنیت شبکه، امکان ارائه خدمات بیشتر و با کیفیت بالاتر را به مشترکان ارائه و حرکت به سمت شهر هوشمند و اتصال کلیه کسب و کارها ، شرکت های دانش بنیان و واحدهای تجاری را به شبکه فیبر نوری فراهم می آورد ، همچنین امکان ارائه خدمات متنوع باند پهن خانگی و تجاری به صورت FTTH ،VDSL و ADSL را میسر می سازد.

به گفته مدیر مخابرات منطقه لرستان طول شبکه فیبرنوری شهری، بین شهری و جاده ای این استان به بیش از چهار هزار و ۵۰۰ کیلومتر رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha