ژنرال اردنی: چنین نظامیان بزدلی چگونه ۳ ارتش عربی را به زانو درآوردند؟ + فیلم

تهران- ایرنا- یک ژنرال اردنی با مشاهده صحنه‌های وحشت نظامیان صهیونیست در مقابله با رزمندگان مقاومت، ضمن ستودن نیروهای القسام، از اینکه ارتش رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۶۷ توانست سه ارتش عربی را شکست دهد، ابراز تعجب کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از عربی ۲۱، «فایز الدویری» سرتیپ بازنشسته اردنی و تحلیلگر مسائل نظامی به ویدئوی منتشر شده از سوی ارتش رژیم صهیونیستی که طی آن یک نظامی این رژیم از ترس به یک حفره به شدت تیراندازی می‌کند، واکنش نشان داد.

وی با اشاره به وحشت و بزدلی نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی، از اینکه این ارتش ترسو توانسته در جنگ ۱۹۶۷ سه ارتش عربی را شکست دهد، به شدت ابراز شگفتی و ناخرسندی کرد.

این ژنرال با مقایسه صحنه هایی که مقاومت فلسطین از عملیات خود علیه نظامیان صهیونیست پخش و طی آن نظامیان و تجهیزات آنها را منهدم می‌کند و ویدئوی منتشر شده از سوی ارتش اشغالگر که اوج خفت و بزدلی نظامیان صهیونیست را به نمایش می‌گذارد، افزود که با مشاهده ویدئویی که این ارتش منتشر کرد، احساس تاسف به من دست داد، البته نه به خاطر ارتش اشغالگر بلکه ارتش های عربی که در جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ شکست خوردند.

الدویری ادامه داد: یک نظامی که به دنبال یافتن دهانه یک تونل است با مشاهده یک حفره، با نارنجک و با دست لرزان به جان آن افتاده است؟ چقدر تلخ است که ارتش اسراییل، ارتش های عربی را در سال ۱۹۶۷ شکست داد. آنچه من درباره القسام می‌گویم، تمجید نیست، بلکه تحلیل نظامی است.

وی اضافه کرد: مردان مقاومت در اوج کفایت، با مهارت مثال زدنی و جسارت عمل و عملیات را برنامه ریزی کرده و به اجرا در می‌آورند. اگر ارتش های عربی سربازانی مانند نیروهای القسام داشتند امکان نداشت که در هیچ جنگی شکست بخورند.

ژنرال اردنی: چنین نظامیان بزدلی چگونه ۳ ارتش عربی را به زانو درآوردند؟

ژنرال اردنی: چنین نظامیان بزدلی چگونه ۳ ارتش عربی را به زانو درآوردند؟

بر اساس این گزارش، کاربران شبکه های اجتماعی هم به شدت با این دیدگاه ژنرال اردنی همسویی کردند.

«احمد حدید» نوشت: سئوالی که اینجا مطرح می‌شود، این است که آیا ما از قبل شکست خوردیم یا معاملات پنهانی و موضوع پول و قدرت در میان بود.

حساب کاربری «غزه العزة» نیز آورده است: در سال ۱۹۶۷ فرماندهان و افسران ارتش های عربی روحیه جنگی نداشتند، اما ارتش مقاومت، ارتشی جهادی، اهل قرآن و به دنبال آزادی قدس است و به خدا تکیه دارد.

«معتز ناصر» دیگر کاربر عربی هم نوشت: متاسفانه در آن زمان اعراب گرفتار اختلاف بودند.

ارتش رژیم صهیونیستی ویدئویی منتشر کرد که طی آن نظامی صهیونیست با مشاهده یک حفره به شدت به سوی آن تیراندازی کرده و با نارنجک به سمت آن حمله ور می‌شود. این ویدئو ترس و وحشت شدید نظامیان رژیم صهیونیستی از رزمندگان مقاومت را به نمایش گذاشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha